ایران در حوزه تولید کاغذ امنیتی خودکفا شد

16:02 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۰۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: بانک‌مرکزی به عنوان متولی اصلی انتشار پرتعدادترین، بهادارترین و امنیتی‌ترین اسکناس و اوراق بهادار در کشور‌ است.

  : دبیرکل بانک‌مرکزی با اعلام اینکه مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی انتشار اسکناس و اوراق بهادار است، افزود: ایران در حوزه تولید کاغذ امنیتی خودکفا شده است.

به گزارش میزان، محمود احمدی ضمن بیان این مطلب در همایش ستاد پیشگیری جعل اسناد و مدارک افزود: تولید و انتشار اسکناس، ایران چک و بسیاری از اوراق بهادار براساس قانون، بر عهده بانک ‌مرکزی است که البته با همکاری دیگر حوزه‌های حاکمیتی به آن می‌پردازد.

دبیرکل بانک مرکزی همچنین گفت: اهمیت این سند بهادار و امنیتی به حدی است که تولید آن در داخل کشور از دغدغه‌های اصلی بانک‌مرکزی بوده و با ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز، روند تولید اسکناس از سال 1363 در داخل کشور با اسکناس 200 ریالی آغاز شد و به‌ تدریج با انتقال تکنولوژی و علم این کار، اینک تولید تمام انواع اسکناس و ایران چک توسط بانک‌مرکزی انجام می‌گیرد.

احمدی تاکید کرد: موضوع تولید کاغذ امنیتی نیز به عنوان مبنا و اساس هر سند امنیتی و بهادار از موضوعات مورد توجه مسئولین بانک‌مرکزی است و تولید کاغذ امنیتی و بهادار نیز در داخل کشور از سال 1382 شروع شده و تا به اکنون نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: این شرایط باعث شده ‌است که با در اختیار داشتن امکانات بسیار گسترده و وجود توانمندی‌های لازم، غیر از اسکناس و ایران چک تولید کاغذ بعضی از اسناد امنیتی و بهادار مانند شناسنامه، کارت ملی و.. نیز توسط بانک‌مرکزی انجام گیرد و به لطف خدا و همت متخصصین ایرانی به جرات می‌توان گفت تاکنون موضوع جعل اسکناس و اسناد بهادار در کشور هیچ‌گاه به عنوان دغدغه مطرح نبوده ‌است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *