دانشگاه آزاد شهریه‌های دریافتی بیش از سقف تعیین شده را باید بازگرداند

14:52 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۰۳۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: سرپرست وزارت علوم درباره افزایش شهریه در مراکز آموزشی غیر دولتی گفت: دانشگاه آزاد اجازه داشت تا 25 درصد شهریه ها را اضافه کند، حال با افرایش 15 درصدی شهریه ثابت و متغیر اگر شهریه دریافتی بیش از 25 درصد باشد، باید مبلغ اضافه ای که دریافت شده است را به دانشجویان بازگرداند.

: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش شهریه در مراکز آموزشی غیر دولتی گفت: دانشگاه آزاد اجازه داشت تا 25 درصد شهریه ها را اضافه کند، حال با افرایش 15 درصدی شهریه ثابت و متغیر اگر شهریه دریافتی بیش از 25 درصد باشد، باید مبلغ اضافه ای که دریافت شده است را به دانشجویان بازگرداند.

محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره افزایش شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد اظهار کرد: هیات امنای دانشگاه آزاد حق داشتند در زمینه تعیین شهریه دانشگاه تصمیم بگیرند، به نظر من این مرکز آموزش عالی بهتر می‌توانست در این زمینه عمل کند تا موجبات اعتراض دانشجویان را فراهم نیاورد.

وی با بیان این مطلب که هیات امنای دانشگاه آزاد بهتر بود که شهریه ثابت را اضافه نمی‌کردند، افزود: آنها می توانستند شهریه ثابت را افزایش ندهد و شهریه متغیر را تا 25 درصد اضافه کند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه استدلال مسئولان دانشگاها آزاد این است که کل شهریه ثابت و متغیر را حدود 15 درصد اضافه کرده است، تصریح کرد: هیات امنای دانشگاه آزاد مدعی هستند که افزایش شهریه در این مرکز آموزش عالی کمتر از 25 درصد است، اگر افزایش کمتر از 25 درصد باشد در واقع دانشگاه آزاد از اختیاری که داشته کمتر استفاده کرده است.

نجفی با اذعان به این مطلب که اگر افزایش شهریه دانشگاه آزاد بیشتر از 25 درصد باشد، باید تفاوت درصد اضافه را به افراد پرداخت کند، بیان کرد: حکم کلی این است که دانشگاه آزاد می تواند به میزان تعیین شده شهریه اش را افزایش دهد و در صورت گرفتن بیش از این حد باید اضافه مبلغ دریافت شده را به دانشجویان بازگرداند.

وی درباره افزایش میزان شهریه در دانشگاه جامع علمی – کاربردی نیز گفت: مقرر شده است تا سهم این دانشگاه از محل شهریه های دانشجویان تمامی مراکز علمی – کاربردی از 15 درصد به 12 درصد کاهش یابد. همچنین اعلام شده است تا 23 مرکز تحت مدیریت این دانشگاه با برنامه ریزی کامل و رعایت همه جوانب امر در سال تحصیلی جاری به بخش خصوص فعال و صاحب صلاحیت واگذار یا درصورت نبود امکان این امر منحل شوند. البته برای دانشجویان این مراکز باید تدابیر لازم اندیشیده شود که دچار زیان و خسارت نشوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *