رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگاه رسانه‌ها به وقایع باید همسو با نظام و امنیت کشور باشد

14:40 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۳۰۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل خبرگزاری پانا گفت: نگاه رسانه‌ها به وقایع کشور به ویژه در زمان وقوع اتفاقاتی مانند حادثه اسیدپاشی در اصفهان باید همسو با نظام و امنیت کشور باشد.

: مدیر عامل خبرگزاری پانا گفت: نگاه رسانه‌ها به وقایع کشور به ویژه در زمان وقوع اتفاقاتی مانند حادثه اسیدپاشی در اصفهان باید همسو با نظام و امنیت کشور باشد.

محمد کاظم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره حوادث اسیدپاشی زنجیره‌ای در استان اصفهان و بازتاب آن در رسانه های بیگانه اظهار کرد: دست‌اندرکاران ماجرای اسید پاشی بیشتر در تلاشند تا در جامعه ایرانی اختلال ایجاد کنند؛ چرا که اکنون ما در خاورمیانه جزو کشورهایی هستیم که تاکنون کسی نتوانسته نظم و امنیت ما را مختل کند. در واقع این موضوع برای کشورهای بیگانه به هیچ عنوان خوشایند نبوده و برهمین اساس سعی می کنند تا با دامن زدن به مسائل اجتماعی، چهره کشور را بد جلوه دهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که هیچ بعید نیست که ماجرای اسید پاشی دست‌مایه کشورهای بیگانه باشد، افزود: در حقیقت این قشر در تلاش هستند تا کشور را نا امن جلوه دهند. براین اساس سران سه قوه با جدیت پیگیر این موضوع خواهند بود و در آینده نزدیک مجرم شناسایی و به اشد مجازات خواهد رسید.

مدیر عامل خبرگزاری پانا با اشاره به این مطلب که در حقیقت نگاه رسانه‌ها بابد همسو با نظام و امنیت کشور باشد، افزود: در واقع باید دید بزرگان نظام چه نظری در این باره دارند، به طوری که می‌توان گفت بزرگان کشور به وضوح مواضع خود در این باره را روشن کرده‌اند. همچنین مجلس نیز درباره بحث امر به معروف و نهی از منکر در حال بررسی است. در مجموع رسانه‌ها نیز باید با محوریت امنیت کشور این موضوع را پیگیری کنند نه اینکه به شایعات موجود در این زمینه دامن بزنند.

دهقان در ادامه با بیان این مطلب که ماجرای اسید پاشی در کشور اتفاق افتاد و با جدید در حال پیگیری است، افزود: هیچ لزومی ندارد رسانه‌های بیگانه به این موضوع نفوذ کنند؛ چرا که چنین اتفاقاتی امکان دارد در تمام کشورهای دنیا رخ دهد.

وی در خاتمه تصریح کرد: اخلاق کاری رسانه ایجاب می کند که جز حقیقت چیزی بیان نکند و ارزش‌های کشور را با دامن زدن به شایعات آن هم مطابق با خواسته بیگانگان و دشمنان زیر سئوال نبرند تا سوژه خبری رسانه‌های بیگانه شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *