نوشت‌افزار ایرانی در دست کودکان سوری

12:56 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مرکز بین‌المللی "فردایی بهتر" که مدت‌هاست در زمینه جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای پناهندگان سوری فعالیت می‌کند، کمک‌های انسانی و از جمله اقلام فرهنگی را به نیازمندان سوری رساند.

: مرکز بین‌المللی "فردایی بهتر" که مدت‌هاست در زمینه جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای پناهندگان سوری فعالیت می‌کنند، در مرحله دوم توزیع خود با حضور در استان طرطوس، کمک‌های انسانی و از جمله اقلام فرهنگی را به نیازمندان سوری رساند.

به گزارش مرکز بین‌المللی "فردایی بهتر" اعلام کرد، کمک‌های خیریه‌ای مردم ایران به نیازمندان و آوارگان سوری وارد کشور سوریه شد.


به گزارش میزان به نقل از فارس گروه اعزامی مرکز بین‌المللی "فردایی بهتر" که مدت‌هاست به جمع‌آوری کمک‌های خیریه‌ای و بشردوستانه برای پناهندگان سوری فعالیت می‌کنند، در مرحله دوم توزیع خود با حضور در استان طرطوس، کمک‌های انسانی را به نیازمندان و مجروحین سوری رساندند. این فعالیت خیرخواهانه که به همت مرکز بین‌المللی فردایی بهتر با مشارکت جمعیت الوعد الصادق سوریه در حال انجام است، در گام اول در شهر طرطوس و منطقه تاریخی این شهر برگزار شد.

در این برنامه، نشستی با حضور خانواده‌های مجروح، اعضای مرکز بین‌المللی فردایی بهتر و جمعیت الوعد برگزار شد و به شکلی رسمی، کمک‌ها به 120 خانواده مجروح تحویل داده شد.
در این نشست، پس از پخش سرود ملی سوریه و ادای احترام به شهدای سوری مقاومت، رییس شعبه طرطوس موسسه الوعد دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: وظیفه ما در این شرایط بحرانی، یاری رساندن به مجروحان و بازماندگان این جنگ تاریخی است.
وی اضافه کرد: باعث افتخار است که این فعالیت را با مشارکت جوانان ایرانی به نام مرکز بین‌المللی فردایی بهتر، انجام می‌دهیم و خاصتا از این دوستان ایرانی در مرکز و اعضای موسسه الوعد تشکر می‌کنم که به یاد جانبازان جنگی هستند.


در ادامه، محمد میثم نداف‌پور به عنوان نماینده مرکز بین‌المللی فردایی بهتر، دقایقی را در جمع حضار به توضیح نحوه جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردم ایران اختصاص داد.
در ادامه نداف‌پور با تاکید بر مردمی بودن تمام کمک‌ها اضافه کرد: ما هم به عنوان جوانان ایرانی در مورد فجایع انسانی موجود در سوریه احساس تکلیف کردیم و با اهداف انسانی به اقدامی در حد بضاعت خود کردیم.

عضو شورای اصلی مرکز بین‌المللی فردایی بهتر به نمایندگی از مردم ایران تصریح کرد: ما به نمایندگی از مردم انقلابی ایران، از مقاومت مردم سوریه در مقابل تروریست‌ها و مزدوران صهیونیست و آمریکا حمایت می‌کنیم و شکی نیست که اهداف و مسیر این دو ملت یکی است.
در ادامه این نشست، شعارهایی در حمایت از رییس جمهور قانونی سوریه در سالن باستانی طرطوس سر داده شد و نهایتا تعدادی از مجروحین و جانبازان سوری حاضر در جنگ، با حضور در برنامه، از برگزارکنندگان ایرانی و سوری تشکر کردند.

کمک‌های بشردوستانه به تعداد 120 خانواده نیازمند مجروح ساکن طرطوس اهدا شد که شامل بسته‌های عذایی، پتو و لوازم خواب برای استفاده در مدت سه ماه به ارزش بیش از 200 دلار برای هر خانواده است؛ حضور داوطلبان جوان سوری در اجرای این برنامه چشم‌گیر بود.
مرکز بین‌المللی فردایی بهتر در نظر دارد، برنامه‌های فرهنگی و توزیع خود را در شهرهای لاذقیه، دمشق و حمص ادامه دهد. مهم‌ترین برنامه فرهنگی این مرکز دیدار و توزیع لوازم التحریر به بازماندگان دانش آموز مدرسه عکرمه مخزومی شهر حمص است که ماه گذشته توسط تروریست‌ها مورد عملیات انتحاری قرار گرفت و همزمان با تعطیلی مدرسه با دو عملیات انتحاری حدود 50 دانش آموز کودک سوری به شهادت رسیدند.

مرکز بین‌المللی فردایی بهتر که متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب ایرانی است، فعالیت بشردوستانه بین‌المللی خود را سال گذشته همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در میان هیآت مذهبی، دانشگاه‌ها و محافل عمومی با تمرکز بر قربانیان تروریسم در منطقه آغاز کرد.
در مرحله اول، توزیع در کشور لبنان و در میان پناهندگان سوری انجام شد و در سه استان این کشور، کمک مردم ایران به دست آوارگان سوری رسید؛ مرحله دوم توزیع کمک‌ها نیز اکنون در داخل سوریه در حال انجام است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *