رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیچ طرح مصوب و اعتباری به عنوان بوستان مادر وجود ندارد/ کاربری این زمین چندگانه است

12:46 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۹۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: در یکصد و ششمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر نمایندگان در خصوص بوستان مادر با بیان اینکه بنده از تذکر و سئوال نمایندگان شورا استقبال می کنم

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمد قالیباف در یکصد و ششمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر نمایندگان در خصوص بوستان مادر با بیان اینکه بنده از تذکر و سئوال نمایندگان شورا استقبال می کنم اظهار کرد: زیرا این حساسیت ها برای خدمت به مردم است به طوری که در همان روزهای اول به معاون خدمات شهری مجتبی عبداللهی عنوان کردم در صورتی که توصیه  یا سخنی از سوی محمد حقانی به عنوان یک فرد سابقه دار در امور شهری ارائه شود به سخنان او گوش دهید. در صورتی هم که سخنان او با سیاست های ما متفاوت باشد به بنده منتقل کنید تا راه حل را به شما ارائه دهم.

شهردار تهران عنوان کرد: این زمین 7 هکتار بوده است نه 70 هکتار از سال 1384 حتی یک درخت تحت عنوان فضای سبز در این زمین وجود نداشته و هیچ طرح مصوب و اعتباری برای این زمین تحت عنوان بوستان مادر در نظر گرفته نشده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: آن زمان که تعداد بسیار زیادی از افراد مخالف طرح جامع و تفصیلی بودند بنده با دفاع از آن دستور دادم به منظور حفظ فضای سبز در پایتخت در تمام زمین هایی که دارای سند یا فاقد سند هستند درختکاری شوند حتی اگر درخت کاج کاشته شود.

وی با بیان اینکه در تبدیل طرح جامع به تفصیلی تعداد بسیار زیادی از زمین هایی که پهنه R یعنی پهنه تجاری داشته اند را به پهنه G یعنی فضای سبز تبدیل کرده ایم حتی اگر برخی از این زمین ها متعلق به مردم بود شهرداری آن را تملک کرد و پول آن را پرداخت کرد.

شهردار تهران ادامه داد: این فرآیند به گونه ای بود که در طرح جامع به تفصیلی 1400 تغییر صورت گرفت تنها زمانی اجازه تبدیل کاربری فضای سبز به سایر کاربری ها ارائه شده است که یک زمین نه فضای سبز بوده است و نه شرایط تبدیل شدن به فضای سبز را داشته است همچنین سرانه فضای سبز منطقه طبق افق 1404 یعنی 10 متر به ازای هر نفر تعیین شده است.

قالیباف گفت: پیش بینی ما در خصوص آن زمین ها از این قرار بوده است که در آینده نیز این زمین ها نمی توانند کاربری تحت عنوان فضای سبز داشته باشند.

وی با تاکید بر این که برخی تصور می کنند کمیسیون ماده 5 متعلق به شهرداری است، اظهار کرد: این در حالی است که شهرداری تنها یک عضو و در نتیجه یک حق رای در این کمیسیون دارد حتی رئیس شورای شهر که در این کمیسیون وجود دارد به عنوان ناظر حق رای ندارد.

شهردار تهران با بیان اینکه بنده به قانون احترام می گذارم تصریح کرد: کمیسیون ماده 5 تبدیل این پهنه را به G تصویب کرده و مجوز ساخت برج در سال 92 صادر شده است. درست است که بنده به علت احترام به قانون مشی محمود احمدی نژاد، شهردار سابق تهران را چندان قبول ندارم ، اما این دلیلی نمی شود که حرمت قانون را نداشته باشم مستندات این زمین موجود است بنابراین درختی در آن محدوده قطع نشده و هر اقدامی که صورت گرفته است و طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اصرار بنده از رئیس شورا مبنی بر طرح این موضوع در جلسه علنی باعث شد که امروز در صحن حضور داشته باشم گفت: هدف بنده روشنگری است دیده می شود تعدادی از نمایندگان شورا به کمیسیون اصل 90 از شهردار به خاطر زمینی که فضای سبز نبوده است شکایت می کنند و به معاون اول رئیس جمهور نامه می نویسند.

قالیباف در پایان تاکید کرد: با وجود این که تذکر حق مسلم شورا است اما این کار باید روال قانونی داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *