پیش شرط‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش تولید

11:54 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارشناس اقتصادی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش تولید نیازمند پیش شرط های گوناگونی است که نمونه آن تقویت تولید داخل و جلوگیری از واردات غیرضروری است.

: کارشناس اقتصادی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش تولید نیازمند پیش شرط های گوناگونی است که نمونه آن تقویت تولید داخل و جلوگیری از واردات غیرضروری است.

علی دینی ترکمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص پیش شرط‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: یکی از پیش شرط های اقتصادی مقاومتی جایگزین سازی تولید داخلی به جای واردات غیر ضروری است که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تثبیت مزیت رقابتی ناشی از افزایش نرخ ارز در بخش صادراتی با هدف توسعه صادرات نیز از دیگر پیش شرط های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

این کارشناس اقتصادی دیگر پیش شرط اقتصاد مقاومتی را ارتقای استاندارد در تولید کالاها عنوان کرد و گفت: اگر ارتقای استاندارد را در دستور کار داشته باشیم تولید داخل در عرصه بین المللی موفق تر خواهد بود.

دینی ترکمانی تصریح کرد: جذب و بومی سازی فناوری های جدید و ارتقای مستمر آنها و پرهیز از تعریف پروژه های سرمایه گذاری جدید و تلاش برای اتمام پروژه های نیمه تمام نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازماندهی واحدهای تولیدی و ادغام آنها در موارد ضروری با هدف افزایش مقیاس تولید و کاهش متوسط هزینه تولید نیز در رونق اقتصاد بسیار موثر است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارتقای بهر ه وری عوامل تولید نیز از پیش شرط های تحقق اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: همچنین تنوع سازی در مبادی تامین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای خاص نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

دینی ترکمانی گفت: تسهیل مقررات و گسترش مشوق های لازم برای صادرات غیر نفتی، استفاده از سازوکار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز و ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف نیز از دیگر عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *