ماهیان زینتی ایرانی به امارات متحده و گرجستان صادر می‌شود

11:54 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران اعلام کرد: با ایجاد 8 هزار فرصت شغلی جدید در استان تهران زمینه های صادرات ماهیان زینتی به امارات و گرجستان فراهم می شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران اعلام کرد: با ایجاد 8 هزار فرصت شغلی جدید در استان تهران زمینه های صادرات ماهیان زینتی به امارات و گرجستان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، حمیدرضا خانپور در مراسم امضای تفاهمنامه ای که در سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد، افزود: با انعقاد تفاهم نامه ای که سازمان فنی و حرفه ای کشور با بنیاد توسعه کارآفرینی منعقد کرد پیش بینی می شود 8 هزارجوان تهرانی شاغل شوند.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه بحث اجرای آموزش های مهارتی را در روند ایجاد اشتغال پایدار خواهیم داشت، گفت: بعد از این تفاهمنامه به صورت رسمی زمینه های ایجاد اشتغال در سطح کشور فراهم خواهد شد.

خانپور با اشاره به کارهای صورت گرفته در زمینه اشتغال در بخش کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی در پرورش آبزیان به صورت تخصصی در سطح استان بحث پرورش به صورت مداربسته اجرایی خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم شنعه مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه 8 هزار فرصت شغلی موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهد شد گفت: در حال حاضر ما با بحران اشتغال پایدار فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم که باید برای پیشگیری از این بحران نسبت به ایجاد زمینه های اشتغال در کشور اقدام کنیم.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی با بیان اینکه آموزش ها را به سمت آموزش های آزار محور سوق خواهیم داد، افزود: در این زمینه از حضور بنیاد توسعه کارآفرینی استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: با تفاهمنامه ای که بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و بنیاد توسعه کارآفرینی منعقد شد مجوز تاسیس آموزش فنی و حرفه ای آزاد به بنیاد موسسه کارآفرینی اهدا خواهد شد.

طرح آموزش و اشتغال در پرورش ماهیان زینتی به زودی آغاز می شود
در همین مراسم مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد توسعه کارآفرینی ماهیان زینتی نیز اعلام کرد به منظور ایجاد 8 هزار فرصت شغلی طرح آموزش و اشتغال در پرورش ماهیان زینتی به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار میزان، مودبی مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد توسعه کارآفرینی اعلام کرد مرکز مطالعات و پژوهش ها در راستای بررسی ظرفیت های اشتغال زایی مشاغل در سال 92 اقدام به تحقیقات میدانی در زمینه های مختلف شغلی استان تهران کرده است.

وی افزود: نتیجه این تحقیقات طراحی مدل آموزش اشتغال محور بوده است که در این طرح سرفصل های آموزشی از مجموعه آموزش های فنی و حرفه ای که دارای توجیه اقتصادی می باشد در نظر گرفته شده است و متقاضیان پس ازطی دوره آموزشی با حمایت های مادی و معنوی و بانک های عامل اقدام به خود اشتغالی می کنند.

مودبی افزود: تاکنون در این زمینه طرح های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تابلوفرش، معرق و ماهیان زینتی مورد بررسی و برخی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طرح پرورش ماهیان زینتی نیز به دلیل ظرفیت های موجود در کشور مدنظر قرار گرفته است که پس از شناسایی تولیدکنندگان استانی برتر این بخش در راستای برنامه های اجرایی قرار گرفته است.

مودبی اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در مراحل اولیه است و در حال بررسی مدل های مختلف هستیم که پس از نهایی شدن تا دو هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر طبق برنامه های به عمل آمده این ظرفیت وجود دارد که با حدود 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در 20 متر مربع فضا حدود یک میلیون تومان درآمد پس از پایان دوره 6 ماهه به صورت ماهانه دریکسری ماهیان زینتی خاص محقق می شود.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد با بیان اینکه برای فاز اول کار در سال 93 ، 20 نفر مشغول به کار می شوند ادامه داد: اگر هماهنگی های اداری خوب پیش برود هزینه های آذرماه اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: همانطور که اشاره شد در فاصله زمانی ظرف 6 ماه و با 10 میلیون تومان و با شرایط خاص فنی برای یک نفر اشتغال زایی می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *