لزوم توقف تصمیمات سیاسی در اقتصاد/ اقتصاد کشور فرمانده واحدی ندارد

13:03 - 30 تير 1393
کد خبر: ۱۲۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری سرپیچی برخی از بانک ها از نرخ سود بانکی اعلامی از سوی شورای پول و اعتبار، گفت: نبود فرماندهی واحد در اقتصاد کشور، نرخ سودهای بانکی را متفاوت کرده است.

: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری سرپیچی برخی از بانک ها از نرخ سود بانکی اعلامی از سوی شورای پول و اعتبار، گفت: نبود فرماندهی واحد در اقتصاد کشور، نرخ سودهای بانکی را متفاوت کرده است.

به گزارش ، ارسلان فتحی پور درباره سرپیچی برخی از بانک ها از نرخ سود بانکی اعلامی از سوی شورای پول و اعتبار، افزود: باید پذیرفت اقتصاد کشور فرمانده واحدی ندارد که این موضوع به ایجاد مشکلات مهمی در اقتصاد منجر شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: شورای پول و اعتبار مسئول تعیین نرخ سود بانکی است که البته احساس می شود در این زمینه باید کار کارشناسی بیشتری انجام داد که نتیجه آن قابل عملیاتی باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: ناهماهنگی ها در تصمیم گیری های اقتصادی باعث شده که در برخی بازارها مانند بورس با رشد حبابی روبرو شویم، که این موضوع به صلاح اقتصاد نیست.

وی گفت: اگر در اقتصاد یک ترکیب مشخص وجود داشته باشد که تصمیمات غیر سیاسی اتخاذ کند بسیاری از مشکلات اقتصادی به وجود نخواهد آمد و مولفه های اقتصادی واقعی و قابل اتکا خواهد شد.

فتحی پور تصریح کرد: شتاب در رسیدگی به تخلفات کلان اقتصادی از بروز فسادهای اقتصادی در آینده جلوگیری خواهد کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با توجه به وجود نقدینگی در جامعه یکی از اولویت های فعلی اقتصاد کشور هدایت صحیح نقدینگی ها به سمت تولید است که باید انجام این مهم در تصمیم گیری های لحاظ شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *