داعش محصول جهل و فقر فرهنگی است

11:25 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۶۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران خشونت، جنگ و ایجاد ناامنی را محصول جهل و فقر فرهنگی دانست و گفت: القاعده، طالبان و داعش محصول جهل و فقر فرهنگی هستند.

: رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران خشونت، جنگ و ایجاد ناامنی را محصول جهل و فقر فرهنگی دانست و گفت: القاعده، طالبان و داعش محصول جهل و فقر فرهنگی هستند.


به گزارش سید رضا صالحی امیری در آیین اهدای گواهی آثار ثبت شده در فهرست منطقه آسیا و اقیانوسیه حافظه جهانی گفت: اگر توسعه اقتصادی پاسخگوی جامعه امروز بود نباید شاهد این همه خشونت، جنگ ونا امنی باشیم.

 وی گفت: اعضای القاعده، طالبان و داعش افرادی هستند که درک و فهم درستی از فرهنگ و فضلیت ندارند.
صالحی امیری تصریح کرد: اگر در گوشه هایی از این جامعه تخریب وافراطی گری و اسید پاشی می بینم، محصول جهل و فقر فرهنگی است نه فقر اقتصادی.

انسان اخلاق گرا نهال خشونت نمی کارد
صالحی امیری گفت: مگر ممکن است باورکنیم انسان اخلاق و فضلیت گرا و پیرو پیامبر رحمت در شوره زارجهل، نهال خشونت بکارد.

وی گفت: بزرگترین فرصت ومزیت نسبی جامعه ایران در دنیای پر ازخشونت و جنگ افروزی، فرهنگ وتمدن اسلامی است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خطاب به حاضران افزود: ما و شما در زیر چتر بزرگ فرهنگی و اسلامی احساس غرور وهویت می کنیم .

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه درعرصه پرتنش منطقه و خشن پیام ما به جهانیان یک جمله است،گفت: پیام ما به جهانیان این است که فرهنگ ایرانی جهان شمول ، تعامل گرا و ضد خشونت است.

صالحی امیری تصریح کرد که نیاز روز جامعه ایران احیای فضلیت ها ومیراث بزرگ فرهنگی است و اساسا حضور ما دراین مکان پاسخ به این نیازاست که فرهنگ عامل پایداری انسان است.

به ارزشهای خود افتخار می کنیم
وی افزود: ما به ارزش ها، اخلاقیات و میراث فرهنگی خود افتخار می کنیم و در بلندای همه قله ها فریاد می زنیم فرهنگ ایران در میان سایر فرهنگ ها می درخشد و هیچ کس نمی تواند بزرگی این فرهنگ را نادیده بگیرد.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان سخنانش گفت: خوشبختانه امروز همگی به این باور جمعی رسیده ایم که باید میراث مکتوب، دیداری و شنیداری خود را در عرصه محلی، ملی و بین المللی پاس بداریم و برهمین اساس وظیفه خود می دانم از همه کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند صمیمانه تشکر کنم. امیدوارم این مراسم منشا تحول فرهنگی در جامعه ایران باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *