رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

19:12 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۵۸۹
تهران‌گردی فرستادگان واتیکان + عکس، تصویری دیده نشده از آخرین لحظات تبعید امام ، آیا می‌شود برف را خورد؟، استاندار نینوا: هیچ خطری سد موصل را تهدید نمی‌کند و ... از مهم ترین اخبار فضای مجازی امروز است.
به گزارش  رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی میزان در نظر دارد هر روزه اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر نماید. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست .

تهران‌گردی فرستادگان واتیکان + عکس

به گزارش ایسنا،‌ پس از سفر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان به واتیکان و دیدار با رهبر مسیحیان جهان‌، رییس سازمان زیارت واتیکان در رأس هیاتی به ایران سفر کرد تا سرفصل جدیدی از تعاملات گردشگری بین طرفین آغاز شود.این هیأت در سفر چهار روزه‌ به ایران که با دعوت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌ عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی صورت گرفته‌، ضمن دیدار با برخی مقامات در حوزه گردشگری و زیارت، از جاذبه‌های شهر تهران بازدید کرد.رییس سازمان زیارت واتیکان با همراهی جمعی از اعضای «سازمان زیارتی رُم» که راهنمای تور در مکان‌های زیارتی نیز هستند در برنامه تهرانگردی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ترتیب داده بود، از کلیسای حضرت مردم، موزه این کلیسا و آتشکده آدوریان‌ در "گذر ادیان" و همچنین موزه جواهرات و کاخ گلستان بازدید کردند.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

تصویری دیده نشده از آخرین لحظات تبعید امام

کانال روزنامه ایران با انتشار این عکس، در توضیح آن نوشت: تصویری نادر از آخرین لحظات تبعید امام خمینی در فرانسه.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

آیا می‌شود برف را خورد؟

در ایران باستان، مردم افشره انگور را روی مقداری برف در کاسه‌ای می‌ریختند و آنرا به عنوان دسر، مخصوصاً هنگام گرمی هوا صرف می‌کرده‌اند.آیا می‌شود برف را خورد؟شاید خیلی از شماها اصلا به فکر خوردن برف نیفتاده باشید، اما به هنگام نشاط و سرخوشی‌ها کودکانه بسیار اتفاق می‌افتاد که ما به فکر مزه کردن برف افتاده باشیم. در ایران باستان، مردم افشره انگور را روی مقداری برف در کاسه‌ای می‌ریختند و آنرا به عنوان دسر، مخصوصاً هنگام گرمی هوا صرف می‌کرده‌اند. برف یا از زیرزمین‌های سردی به نام یخچال، یا از برف باقی‌مانده بر روی کوه‌های اطراف پایتخت تابستانه، هگمتانه، برداشت می‌شده است.در روزگاران قدیم که هنوز خبری از انواع و اقسام بستنی های رنگارنگ نبود مردم در منطقه گرگان، دشت و یا استان گلستان فعلی در خانه های خود بستنی درست می کردند. بیشتر از یک قرن پیش، زمانی که خبری از بستنی های مختلف با طعم های کاکائو، نسکافه و توت فرنگی نبود، زمانی که کارخانجات مختلف ساخت بستنی وجود نداشت تا این خوردنی شیرین را در بسته بندی های پلاستیکی تولید کند مردم بستنی های سنتی می خوردند.

استاندار نینوا: هیچ خطری سد موصل را تهدید نمی‌کند

به گزارش فارس، شبکه کردی «روداو»، پس از دو روز تلاش برای گرفتن مجوز تهیه گزارش از خطرات فروپاشی و تخریب سد موصل، موفق شد، وارد خطرناک‌ترین منطقه این شد که یک نیروگاه برق است که در 20 متری دیوار عریض و مرتفع سد قرار دارد.بر اساس این گزارش، تمام کارمندان این بخش، کار را متوقف کرده بودند. زمانی که از آنها پرسیده شد که کدام مکان در این سد، با خطر تخریب مواجه است، همه پاسخ دادند: از کدام تخریب سخن می‌گویید. همه اینها صرفا جنجال رسانه‌ای است.این در حالی است که خطر تخریب سد موصل، خبر داغ اغلب رسانه‌های محلی و خارجی عراق است.یک مقام مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود در این‌باره به روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» می‌گوید: اوباما در تماسی تلفنی با حیدرالعبادی به او گفته است که تقریبا هر شب کابوس تخریب سد موصل را در خواب می‌بیند که اگر این اتفاق بیفتد، نقشه عراق تغییر خواهد کرد.عبد الله التقی از کارمندان این سد که موهای سرش سپید است در اتاق محل کارش درباره این مسئله می‌گوید: زمانی که من برای کار در این سد، استخدام شدم تنها 20 سال داشتم و اکنون همه موهایم سفید شده و سد مانند روز اول پابرجاست. در واقع زمانی که من اظهارات اوباما را شنیدم تازه نگران شدم.

وی که مدیر نیروگاه برق در سد موصل است، احتمال فروپاشی دیواره این سد را بعید دانست و گفت: این نیوگاه می‌تواند 1100 مگاوات برق تولید کند اما به دلیل جنگ با داعش، مشکلاتی فنی پیش آمد و اکنون تنها 750 مگاوات برق تولید می‌شود. مشکل کنونی، عدم فعالیت تمام وقت نیروگاه و خروج آب تنها از یک طرف سد است اما اگر نیروگاه پس از رفع مشکلات به طور کامل فعالیت کند، از هر دو طرف سد، آب خارج و نگرانی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

سد موصل بزرگترین سد عراق و چهارمین سد بزرگ در خاورمیانه است که نزدیک یک ماه است، کاخ سفید و اوباما از خطرات و احتمالات تخریب آن سخن می‌گویند و خطراتی نظیر جاری شدن سیل در شهرهای موصل، تکریت و حتی بغداد و غرق شدن نزدیک یک میلیون نفر و آوارگی 500 هزار تن را یادآور می‌شوند.«نوفل العاکوب» استاندار نینوا در این‌باره گفت: ما به دولت عراق ابلاغ کرده‌ایم که هیچ خطری سد موصل را تهدید نمی‌کند و تنها در برخی مناطق باید محافظت بیشتری از سد صورت گیرد.

واکنش برهانی به خط‌خوردن از فهرست آبی‌ها+عکس

به گزارش مشرق، آرش برهانی با گذاشتن یک عکس دسته جمعی و انتشار پیامی در اینستاگرام نسبت به خط خوردنش از فهرست 18 نفره استقلال برای بازی فردا واکنش نشان داد.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

کوچک‌ترین مدافع حرم متولد شد +تصویر

به گزارش فارس،، امیرحافظ فرزند شهید مدافع حرم «شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی‌کندلوسی» عصر امروز در بیمارستان کرج در استان البرز و 57 روز پس از شهادت پدرش دیده به جهان گشود.شهید مصطفی شیخ الاسلامی کندلوسی در تاریخ 16 آذرماه 94 در راه دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب(س) در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد و امروز نیز پس از گذشت 57 روز از شهادت وی و همزمان در سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل به میهن اسلامی در بهمن 57، فرزندش امیرحافظ به دنیا آمد و لقب کوچک‌ترین مدافع حرم زینبی را لقب گرفت.شهید «مصطفی شیخ‌الاسلامی‌کندلوسی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «از اعضای خانواده می‌خواهم بعد از شهادت من، برایم طلب مغفرت کنند. توصیه من به جوانان و همه مسلمانان جهان، نماز خواندن به موقع و رعایت اخلاق اسلامی است. هرگز رهبر انقلاب را تنها نگذارید و برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کنید و از همه کسانی که باعث آزار و اذیت آنها شده‌ام، طلب حلالیت می‌کنم».

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

همدردی عجیب فوتبالیست‌هابا پناهندگان +عکس

بازیکنان تیمهای AEL و آچارنایکوس لیگ دسته دوی یونان در اعتراض به شرایط پناهجویان، طی اقدامی عجیب بازیکنان این دو تیم پس از سوت داور دو دقیقه روی زمین نشستند تا با پناهجویانی که بین مرزهای ترکیه و یونان مانده اند ابراز همدردی کنند.

این اقدام بازیکنان یونانی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته و به عنوان ابتکار در ابراز همدردی با پناه جویان سوری انتشار یافته است.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

مترجم برانکو مترجم استیماچ نشد

نشست خبری سرمربی تیم فوتبال سپاهان و پرسپولیس برای برگزاری دیداری از هفته هجدهم لیگ برتر امروز برگزار شد.در نشست خبری امروز ایگور استیماچ در شرایطی حضور پیدا کرد که مترجم او غایب بود.به همین خاطر از نیک سیرت مترجم پرسپولیس خواسته شد کار ترجمه نشست استیماچ را انجام دهد که او اعلام کرد به دلیل اینکه تحت قرارداد پرسپولیس است نمی‌تواند کار ترجمه را انجام دهد.به همین خاطر یک مترجم انگلیسی زبان کنار استیماج حاضر شد تا او به زبان انگیلیسی صحبت کند و کار ترجمه صورت بگیرد.گفتنی است که استیماچ و برانکو برخورد گرمی با هم داشتند.

واردات ژلاتین خوکی در پی تعطیلی کارخانجات داخلی

به گزارش راه دانا، ژلاتین یکی از محصولاتی است که در صنایع غذایی همچون شیرینی، شکلات و پاستیل، در صنایع دارویی در تولید پوکه‌های کپسول، روکش قرص‌ها و تهیه ویتامین‌ها و در صنایع دیگری مانند کبریت‌سازی، تولید کاغذ و چسب استفاده می‌شود.

این محصول تنها در 25 کشور دنیا تولید می‌شود که ژلاتین در کشورهای غیراسلامی از پوست خوک تهیه می‌شود که سبب کاهش قیمت تمام شده محصول می‌شود از همین رو در سال 86 اولین کارخانه تولید ژلاتین در مشهد راه اندازی شد که این کارخانه وابسته به دولت بود.این کارخانه اقدام به تولید ژلاتین حلال از حیوانات حلال گوشت می‌کرد که به خاطر عدم حمایت از این واحد تولیدی و سوءمدیریت در حال حاضر تعطیل شده است.کارخانه دیگری برای تولید ژلاتین حلال در قزوین راه اندازی شد که این کارخانه نیز مصرف داخلی داشت اما با توجه به اینکه نیمه دولتی بود، به خاطر برخی از مشکلات دیگر قادر به ادامه تولید نیست و در حال حاضر به صورت نیمه تعطیل در آمده است.کاهش تولید ژلاتین در داخل کشور باعث واردات این محصول به کشور شد که در حال حاضر ژلاتین از 14 کشور وارد ایران می‌شود که عمدتاً به دلیل ساخته شدن از پوست خوک، حرام هستند!ژلاتین از فراوردههای حیوانی است و حلال یا حرام بودن آن بستگی به حلال یا حرام بودن آن اجزایی دارد که در تهیه ژلاتین از آن استفاده می شود. اگر از اجزای خوک و یا حیوانی بود که ذبح شرعی نشده بود؛ ژلاتین به دست آمده نجس و خوردن آن در قالب پاستیل، ژله و مانند آن حرام خواهد بود.اگر ژلاتین را از اجزای حیوان حلال گوشتی که ذبح شرعی شده باشد تهیه کنند؛ ژلاتین به دست آمده پاک و خوردن آن در قالب محصولاتی مانند پاستیل و ژله حلال خواهد بود.

خداحافظی بازیکن استقلال از اینستاگرام+عکس

بازیکن جوان باشگاه استقلال با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش به طور موقت از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد.

خبرگزاری فارس: بهنام برزای بازیکن جوان باشگاه استقلال با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش به طور موقت از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرد.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

عکس/ نوشته‌ای جالب روی دیوارهای کابل

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس

افکارخبر: خواننده مشکی‌پوش ایران خبر از سفر خود به آمریکا را داد و نوشت:

میروم جایز نیست ، من رفتم ..............

رضا صادقی از اواخر بهمن‌ماه تور کنسرت‌های خود در آمریکا را آغاز می‌کند. این تور از 24 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا اواخر فروردین 1395 در سن خوزه، دالاس، سیاتل، واشینگتن، فلوریدا، نیویورک، لس آنجلس و... ادامه دارد.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟

تصاویر جالب از یخ زدن آب دریا در چین

مهر: برودت شدید هوا در شهر کینهوانگدوی چین، موجب یخ زدن بخش ساحلی دریای بوهای در استان هبی شده است.

رضا صادقی به آمریکا رفت+عکس/ فوتبالیست هایی که به جای مسابقه روی زمین نشستند+عکس/بر روی دیوارهای کابل چه شعاری نوشته؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *