رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجلس نحوه پرداخت دیه به آمران به معروف و ناهیان از منکر را تعیین کرد

10:40 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: وکلای ملت صبح امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس نحوه پرداخت دیه به امران معروف و ناهیان از منکر را تعیین کرد.


: وکلای ملت صبح امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس نحوه پرداخت دیه به امران معروف و ناهیان از منکر را تعیین کرد.


به گزارش ، در بررسی ماده 14 طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با 135 رای موافق مصوب کردندکه در مواردی که نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود و یا در صورت شناسایی به دلیل عدم تمکین مالی ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر شود در صورت تقاضای دیه از سوی مجنی علیه یا اولیای دم حذف مورد، دیه از محل ماده 10 قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث مصوب 23/10/1347 و اصلاحات بعدی آن پرداخت می شود.

این ماده که با 135 رای موافق، 12 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 213 رای ماخوذه به تصویب نمایندگان رسید مقر رکرد که هرگاه جانی شناسایی شود یا تمکن مالی پیدا کند، صندوق موضوع این ماده می تواند راسا به قائم مقامی مجنی علیه نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام نماید.

وکلای ملت همچنین در بررسی ماده 15 این طرح با 117 رای موافق، 15 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 207 رای ماخوذه مصوب کردند که سازمان مردم نهادی که اساسنامه آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به ثبت رسیده می توانند در مورد جرایم ارتکابی موضوعی این قانون اعلام جرم نموده و در تمام مراحل دادرسی جهت اقامه دلیل شرکت کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *