ارسال نظر قوه قضائیه به مجلس در قانون امر به معروف

10:38 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: نظرات کارشناسی قوه قضاییه برای تدوین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به مجلس ارسال می شود.

: معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: نظرات کارشناسی قوه قضاییه برای تدوین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به مجلس ارسال می شود.


حاجی باباییان در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ، در مورد اقدامات فرهنگی دستگاه قضا برای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: با برگزاری همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کردیم تا مشارکت سازمان های مختلف را جلب کنیم و با توجه به اینکه در موضوع این فریضه الهی تا کنون قانون مدونی نداریم و به دلیل خلاء جدی که در این زمینه داشتیم اقدامات اجرایی خود را آغاز کردیم.


وی با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه به معاون فرهنگی دستگاه قضا برای پر کردن خلاء قانونی موجود، عنوان کرد: از آنجایی که این موضوع یک مقوله فرهنگی است بر حسب این دستور برنامه ریزی برای تدوین این قانون با نهادهای مختلفی در داخل قوه قضائیه و دیگر ارگانهای مرتبط همچون نیروی انتظامی و سازمان صدا و سیما جلساتی تشکیل دادیم.


معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: نهاد فرهنگی ریاست جمهور به علاوه دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تشکیل شورای راهبردی این همایش نطرات جامعی را در چندین ماه در زوایای مختلف فریضه امر به معروف و نهی از منکر بررسی کردند.


جاجی باباییان خاطر نشان کرد: موفق به طرح 13 محور و 58 سوال در مباحث امر به معروف و نهی از منکر شدیم که با ادامه این جلسات در تمام استانها موفق موضوع امر به معروف و نهی از منکر را بومی سازی کنیم تا در کمیته برنامه ریزی خود جمع بندی کنیم.


وی از اراسال پیشنهادهای به دست آمده در کمیته راهبردی این همایش با همکاری دانشگاه علوم قضایی به مجلس شورای اسلامی خبر دارد و گفت: این مقوله ها به عنوان راهکار و پیشنهاد برای تدوین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ارسال می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *