بوشهر موفق به کسب رتبه برتر صلح وسازش در کشور شد

10:07 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف بوشهر از کسب رتبه برتر صلح و سازش در کشور خبرداد.

: معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف بوشهر از کسب رتبه برتر صلح و سازش در کشور خبرداد.

شهرام برامکی در گفت وگو با دراین باره اظهارکرد: 25 هزار پرونده به شورای حل اختلاف این استان در 6ماه گذشته وارد که تمامی این پرونده‎ها مختومه شده‌اند.

وی گفت: 55.8 درصد پرونده ها دریکسال گذشته منجر به صلح وسازش شده است و با رسیدگی ماهانه به 5 هزار پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف استان از درصد بالایی صلح وسازش در کشور برخوردار هستیم.

این مسئول قضایی عملکرد شوراهای حل اختلاف را بسیار کارآمد و مؤثر دانست و اظهار کرد: این عملکرد با توسعه حوزه‌های صلح و سازش و همچنین استفاده از ظرفیت تجربه افراد مسن و شایسته، برای ورود به دعاوی و حل و فصل آنها با صلح و سازش محقق شده‌است.

برامکی اضافه کرد: شهرستان بوشهر تا مردادماه امسال با 13 هزار و 362 فقره پرونده بیشترین و بندرریگ با 523 فقره کمترین تعداد پرونده‌های مختومه را داشته‌اند. همچنین شهرستان بوشهر با 4 هزار و 508 پرونده بیشترین مصالحه و بندرریگ با 209 فقره کمترین مورد مصالحه را داشته‌اند.


معاون قضایی رییس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه 91 شعبه حل اختلاف در استان بوشهر فعال است، یادآورشد شوراهای حل اختلاف استان سال گذشته به همه پرونده‌های ورودی رسیدگی کردند. همچنین برای 2هزار پرونده مربوط به سال 91 رأی صادر شده است.

وی با بیان اینکه رفع کدورت‌ها از مهم‌ترین اهداف صلح و سازش در طرفین دعواست، تصریح کرد: درماه گذشته پرونده 15 میلیارد ریالی که 40 پرونده دیگر را درگیر کرده بود با صلح وسازش مختومه شد که باید با تلاش بیشتر فرهنگ صلح و سازش در جامعه را نهادینه کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *