فقط وزارت خارجه باید متولی گردشگران خارجی باشد/ حزب‌اللهی‌ها مخالف گردشگری نیستند

10:05 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۳۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه گفت: قوانین وزارت خارجه همواره موظف بوده که قوانین کشور را به گردشگران متذکر شوند، بنابراین چون این کار با وزارت خارجه بوده است اجازه دهید تا مانند همه جای دنیا این کار متمرکز در وزارت خارجه شود.

: معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه گفت: قوانین وزارت خارجه همواره موظف بوده که قوانین کشور را به گردشگران متذکر شوند، بنابراین چون این کار با وزارت خارجه بوده است اجازه دهید تا مانند همه جای دنیا این کار متمرکز در وزارت خارجه شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ، حسن قشقاوی صبح امروز (سه شنبه) درصحن علنی مجلس که از سوی دولت به عنوان موافق پیشنهاد حذف سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذیربط از ماده 13 طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس سخن می گفت، اظهار کرد: عبارت سایر دستگاه ها درماده 13 طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر و عدم اسم آوری معنای مفصلی به این ماده داده می شود؛ چرا که اگر قوانین و مقررات به سایر دستگاه ها داده شود ممکن است مسائل سلیقه ای پیش بیاید.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما تعجب می کنیم که دوستان در بحث گردشگری فقط بحث اقتصادی را مدنظر دارند در حالیکه موضوع اقتصادی موضوع دوم ما است و موضوع اول معرفی ارزش های انقلاب محسوب می شود. مگر می شود کسی حزب الهی باشد، اما مخالف گردشگری به شمار آید.

قشقاوی با تاکید بر اینکه بهترین راه دیپلماسی عمومی گردشگری است خاطر نشان کرد: مگر می شود با فیلم و یا مقاله ارزش های انقلاب را به جهانیان نشان داد؛ شنیدن کی بود مانند دیدن. تمام هیئت های پارلمانی و گردشگرانی که تاکنون به ایران آمده اند تاکید داشته اند که ایران دو منظر دارد یکی در رسانه های غربی و دیگری واقعیت روی زمین که ما مشاهده می کنیم.

وی اضافه کرد: همین هفته گذشته نیویورک تایمز که موضع اش نسبت به ایران مشخص است از قول یک گزارشگر در مورد ایران چنان گزارش مثبتی نوشت که صدای اپوزسیون ما در خارج از کشور درآمد. بنابراین باید حفظ ارزش های انقلاب و حفظ دستاوردهای انقلاب همواره مدنظر ما باشد. علی رغم اینکه وزارت های امور خارجه دیگر کشورها همواره به دروغ می گویند فلان جای ایران امن نیست اجازه ندهید ما برای آنان این زمینه چینی ها را فراهم کنیم ما موافق هستیم که وزارت امور خارجه متولی باشد و اصل قانون نیز جدی و واقعی است و رعایت شئونات باید در همه کشورها رعایت شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *