همکاری شرکت‌های اروپایی و چینی در طرح‌های معدنی

9:30 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح‌های احداث کارخانه گندله سازی سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن و کارخانه کنسانتره با ظرفیت 2.4 میلیون تن در جوار معادن سنگ آهن سنگان (شمال شرق کشور) اجرا می شود.

: معاون وزیر صنعت، صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح های احداث کارخانه گندله سازی سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن و کارخانه کنسانتره با ظرفیت 2.4 میلیون تن در جوار معادن سنگ آهن سنگان (شمال شرق کشور) اجرا می شود.

به گزارش میزان، مهدی کرباسیان افزود: شرکت های توانمند فنی و مالی بخش خصوصی داخلی و خارجی که برای مشارکت در طرح احداث کارخانه گندله سازی و کنسانتره سنگان در قالب کنسرسیوم اعلام آمادگی کرده بودند، ارزیابی و سه کنسرسیوم دارای صلاحیت لازم برای شرکت در بررسی نهایی و پیشنهاد قیمت دعوت شدند.

وی افزود: ایمیدرو با هدف کاهش تصدی گری و بستر سازی برای حضور بخش خصوصی در طرح های معدنی و صنایع معدنی و در اجرای سیاست های دولت و اصل 44 قانون اساسی، برای احداث کارخانه گندله سازی و کنسانتره طی فراخوان عمومی از بخش خصوصی دعوت به مشارکت کرد که در پی آن، شرکت های واجد شرایط مالی، فنی و اجرایی در قالب کنسرسیوم های متشکل از شرکت های داخلی و خارجی برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به توان مالی پایین بخش خصوصی برای اجرای طرح های یاد شده، شرکت های سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت کنسرسیوم جهت مشارکت در سرمایه گذاری، اعلام حضور کردند که پس از بررسی شرایط متقاضیان از نظر مالی و فنی توسط کمیته فنی و بازرگانی ایمیدرو، در نهایت، صلاحیت 3 کنسرسیوم متشکل از شرکت های سرمایه گذار توانمند اعلام شد که پس از ارائه پیشنهاد قیمت، برنده قطعی در تاریخ هجدهم آبان معرفی خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: این کنسرسیوم ها از همکاری و مشاوره شرکت های اروپایی و چینی بهره می گیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *