درخواست مجلس از قوه قضائیه برای اختصاص شعب ویژه جرایم امر به معروف و نهی از منکر

9:21 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۱۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: نمایندگان مجلس با تصویب موادی دیگر از طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر از دستگاه قضایی خواستند به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم امر به معروف و نهی از منکر شعب ویژه ای را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام کند.

:  نمایندگان مجلس با تصویب موادی دیگر از طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر از دستگاه قضایی خواستند به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم امر به معروف و نهی از منکر شعب ویژه ای را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضایی آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، با تصویب ماده 11 طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با 158 رای موافق، 9 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 218 رای ماخوذه به وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج مستضعفین و شهرداری ها و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی را مکلف به ایجاد شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر کرد.

با تصویب این ماده دستگاه های مذکور موظف به بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در مورد امر به معروف و نهی از منکر از طریق آموزش و اطلاع رسانی هستند.

نمایندگان مجلس همچنین با 139 رای موافق، 19 رای مخالف و 10 ممتنع از 221 رای ماخوذه از قوه قضاییه خواستند به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم امر به معروف و نهی از منکر شعب ویژه ای را اختصاص دهد و نسبت به معاضدت قضاییه آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *