مجالس ایران و چین از گسترش همکاری‌های دو جانبه حمایت می کنند

8:34 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان :عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجالس ایران و چین نقش بسزایی در تسهیل روند گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور بر عهده دارند.

  :عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجالس ایران و چین نقش بسزایی در تسهیل روند گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور بر عهده دارند.

به‌ گزارش ، «پانگ سن» سفیر چین در تهران عصر دوشنبه با حسین سبحانی‌نیا رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی‌نیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دیرینه بین دو کشور گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی میان ایران و چین، موجب توسعه ارتباطات دوستانه دو کشور در سایر بخش‌ها می‌گردد.

وی همچنین افزایش رفت و آمد میان مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور، بویژه نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و چین را در تحکیم و تقویت روابط دوستانه فیمابین مهم خواند و افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین از روند توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌های مورد علاقه حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین در ادامه با تاکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی گفت: مجالس ایران و چین نقش بسزایی در تسهیل روند گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور بر عهده دارند.

نماینده مردم نیشابور و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار نسبت به گسترش هر چه بیشتر ارتباطات دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد.

پانگ سن سفیر چین در تهران نیز در همین دیدار با اشاره به سطح مبادلات دو کشور گفت: افزایش ارتباط میان مسئولان دو کشور موجب تقویت هر چه بیشتر مناسبات ایران و چین می شود.

وی در ادامه افزود:توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و پیگیری مسئولان سیاسی و پارلمانی چین قرار دارد.

سفیر چین در تهران در پایان این دیدار خواستار افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین المللی گردید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *