معاون وزیر خارجه دستاوردهای اجلاس حقوقی تهران را درسازمان ملل تشریح کرد

8:20 - 06 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۹۰۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون اداری مالی وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در نشست چشم اندازها و چالشهای حقوق بین الملل در سازمان ملل، دستاوردهای اجلاس اخیر سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی در تهران را تشریح کرد.

: معاون اداری مالی وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در نشست چشم اندازها و چالشهای حقوق بین الملل در سازمان ملل، دستاوردهای اجلاس اخیر سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی در تهران را تشریح کرد.

به گزارش ، مهدی دانش یزدی در مقام رئیس اجلاس پنجاه و سوم سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی در تهران، به لزوم ایفای نقش بیشتر کشورهای در حال توسعه در هنجارسازی های حقوقی بین المللی اشاره و از کشورهای آسیایی و آفریقایی برای تعامل بیشتر با یکدیگر برای ایجاد توازن در فرآیندهای حقوقی بین المللی دعوت کرد.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به جنبه های حقوقی مقابله با افراط گرایی خشونت گرا و تروریسم و قطعنامه اجلاس تهران در این زمینه، اولویت این موضوع در سطح بین المللی را انکار ناپذیر خواند و همکاری کشورها در این موضوع را خواستار شد.

معاون اداری مالی وزیر خارجه کشورمان با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد توسعه محور در حوزه حقوق بین الملل، توجه به موضوعات در حال ظهور از جمله حقوق بین الملل در فضای سایبر را ضروری دانست.

وی گفت: این موضوع در دستورکار سازمان حقوقی مشورتی آسیایی و آفریقایی قرار گرفته است.
سازمان ملل متحد هر ساله با حضور مشاوران حقوقی دولت های عضو و سازمان های بین المللی نشست های هفته حقوق بین الملل برگزار می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *