کد خبر: 12901
تاریخ انتشار: 06:59 - 06 آبان 1393 - 2014 October 28
خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان: معاون ستاد مرکزی معایه فنی شهرداری تهران با اشاره به تعویض کاتالیست 10 هزار تاکسی پژو و سمند گفت: کیفیت بنزین در سال های گذشته موجب شد بسیاری از خودروهایی که بنزین یورو4 را پشتیبانی می کردند بسیار زودتر از آنچه که تصور می شود از دست بروند.

خبرگزاری میزان: معاون بهره برداری ستاد مرکزی معایه فنی شهرداری تهران با بیان این که با بررسی وضعیت بنزین در سال های گذشته می توان گفت، بسیاری از خودروهایی که به واسطه دارا بودن کاتالیست بنزین یورو 4 را پشتیبانی می کردند، بسیار زودتر از آنچه که تصور می شود از دست رفته اند، افزود: طی تفاهم نامه ای که بین شهرداری تهران و سازمان حفاظت از محیط زیست منعقد شده است، کاتالیست 10 هزار تاکسی پژو و سمند تعویض می شوند.
 
حسین مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به ضرورت تعویض قطعه کاتالیست کانورتر(Catalytic Converter) که منجر به پشتیبانی بنزین یورو 4 در خودروها می شود، تصریح کرد: شهرداری تهران و سازمان حفاظت از محیط زیست همراه با خودروساز مجری طرح تفاهمنامه ای منعقد کرد که براساس آن کاتالیست خودروهای پراید شهر تهران به صورت رایگان تعویض شد.

وی درادامه افزود: در حال حاضر فاز دوم این پروژه در حال اتمام است. طی دوفاز تعریف شده باید کاتالیست های حدود 3 هزار تاکسی پراید در شهر تهران به صورت رایگان تعویض شود که در انتهای این فاز قرار داریم.
 
مقدم عنوان کرد: تصور می کنم برای تعداد 10 هزار تاکسی پژو و سمند نیز قراردادی تعویض کاتالیست منعقد شده است.

وی عنوان کرد: به طور اصولی خودروهای حمل و نقل عمومی طبق قانون باید هر 3 ماه یک مرتبه به ما مراجعه کنند زیرا یک تاکسی حدودا روزی 10 ساعت در سطح شهر و عموما در محیط های آلوده تردد می کند. این در حالی است که سایر خودروها برگ معاینه فنی یکساله دریافت می کنند.
 
معاون بهره برداری ستاد مرکزی معایه فنی شهرداری تهران افزود: خودروهای سنگین و اتوبوس های شرکت واحد نیز هر 6 ماه یک مرتبه به ما مراجعه می کنند و تقریبا ناوگان آنها از نظر معاینه فنی کنترل می شود.
 
مقدم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کاتالیست کانورتر(Catalytic Converter) قطعه ای است که حدود 80 تا120 هزار کیلومتر کارکرد دارد. این عدد به معنی فعالیت یک اتومبیل در حدود 5 سال است اما این در صورتی است که خودرو شرایط ایده آل داشته باشد.
 
وی گفت: در صورتی که از سوختی استفاده شود که دارای سرب باشد یا یک سیلندر خودرو به هر دلیل از مدار خارج شود ظرف مدت یک هفته این قطعه از بین می رود. بنابراین وجود این قطعه بدین معنی نیست که اتومبیل ها در مدت زمان 5 سال با طی مسافت در نهایت 120 هزار کیلومتر این قطعه را از دست می دهند. این قطعه آنچنان حساس هست که حتی در صورت نامناسب بودن وضعیت شمع خودرو یا به طور کل اختلال در سیستم جرقه زنی بسیار زود از بین می رود. 

معاون بهره برداری ستاد مرکزی معایه فنی شهرداری تهران تاکید کرد: با وضعیت بنزین در سال های گذشته می توان گفت بسیاری از خودروهایی که بنزین یورو4 را پشتیبانی می کردند بسیار زودتر از آنچه که تصور می شود از دست رفته اند. 
 
مقدم تصریح کرد: معاینه فنی به نگاهداری این قطعه کمک می کند زیرا ممکن است کاربر نداند خودرو در چه وضعیتی است . بیشتر مردم با این قطعه آشنا نیستند و به ندرت این قطعه را تعویض می کنند. ما نیز در موارد خاصی که گازهای خروجی اگزوز از سطح استاندارد خارج باشد از مردم درخواست می کنیم این قطعه را تغییر دهند. 

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
آخرین اخبار گروه جامعه
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
چندرسانه ای-جامعه-داخلی
چندرسانه ای-جامعه-داخلی
چندرسانه ای-جامعه-داخلی
جامعه-زندانیان