انتقاد از بی توجهی مسئولان به راه اندازی اینترنت ملی

15:19 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۸۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، با تاکید بر اینکه دولت، وزارت ارتباطات به عنوان متولی ساماندهی به فضای مجازی هرچه سریع تر مبحث اینترنت ملی را باید پیگیری کنند تصریح کرد: این در حالی است که به نظر می رسد مسئولان ذی ربط توجه زیادی به این موضوع ندارند.

: دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، با تاکید بر اینکه دولت، وزارت ارتباطات به عنوان متولی ساماندهی به فضای مجازی هرچه سریع تر مبحث اینترنت ملی را باید پیگیری کنند تصریح کرد: با راه اندازی اینترنت ملی می توانیم از سرعت بالای اینترنت برخوردار شویم و هم در دامنه ای با امنیت کافی اطلاعاتمان را به اشتراک بگذاریم. این در حالی است که به نظر می رسد مسئولان توجه زیادی به این موضوع ندارند.

میکائیل دیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به نشست اخیر تشکل های دانشجویی با یکی از متخصصان حوزه مخابراتی اظهار کرد: در این نشست، موضوع اینترنت ملی و مزیت ها همچنین تهدیدهای آن در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تهدیدهای اینترنت جهانی، ادامه داد: اینترنتی که در حال حاضر ما در حال استفده از آن هستیم، به شبکه جهانی متصل است و تمام تماس‌های ما به مرکز مخابراتی که در آمریکا است، منتقل می شود. این امر تهدید جدی برای امنیت ملی کشور به شمار می رود.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: دسترسی به ارتباط اینترنتی از کشور آمریکا امکان پذیر است و آنها می توانند بر تماس ها و ارتباطات اینترنتی ما نظارت کنند، در صورتی که این شبکه stand star بوده و عمده شبکه های جهان به همین شکل است.

دیانی در خاتمه خواستار به راه اندازی یک شبکه داخلی شد و گفت: برای دسترسی به اینترنت به طور حتم نیازی نیست که برقرار ارتباط از سوی آمریکا باشد، ایران نیز می تواند با بومی سازی اینترنت این مشکل را حل کند. از جمله مزیت های این اقدام سرعت بالای، امنیت بالا و هزینه کمتر برای کاربران خواهد بود.  چنین اقدامی به بودجه قابل توجهی نیاز ندارد بهتر است به عنوان یک کشور توسعه یافته به فکر چاره ای اساسی در این زمینه باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *