تازه‌های افراز منتشر می‌شود

12:38 - 30 تير 1393
کد خبر: ۱۲۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: انتشارات افراز دو کتاب جدید خود با نام های «وداع برای تازه‌کارها» و چاپ چهارم «120 نکته درمورد عکاسی» را روانه بازار نشر فرهنگی کشور می کند.

: انتشارات افراز دو کتاب جدید خود با نام های «وداع برای تازه‌کارها» و چاپ چهارم «120 نکته درمورد عکاسی» را روانه بازار نشر فرهنگی کشور می کند.
به گزارش ، « وداع برای تازه‌کارها» هجدهمین رمان «آن تایلر» نویسنده امریکایی‌ست که توسط کیهان بهمنی ترجمه شده است.
کیهان بهمنی درباره ویژگی‌های آن تایلر، گفت:‌ «تفاوت آثار تایلر با متون دیگر نویسندگان در این است که در کارهای آن تایلر هرچه به‌سمت جلوتر پیش می‌رویم کار جدی‌تر می‌شود و هر چه سن نویسنده در طول سال‌ها بیشتر می‌شود سن قهرمانان داستان‌هایش هم افزایش پیدا می‌کند. آن تایلر درباره آدم‌هایی داستان می‌نویسد که حدوداً هم‌سن‌و‌‌سال وی هستند بنابراین با پیر شدنش نقش‌ها هم پیر می‌شوند.»
وی ادامه داد: ‌«در آثار قبلی او یعنی "مرگ مورگان" قهرمان اثر فردی چهل‌وچندساله بود. همچنین در داستان "وقتی بزرگ بودیم" روایتگر بخشی از زندگی ربه‌کا داویچ مادربزرگ پنجاه‌وسه‌ساله‌ای است که ناگهان درمی‌یابد آدم دیگری شده است، و دو اثر اخیرش در 60 سالگی زندگی قهرمان داستان رخ می‌دهد.»
مترجم «وداع برای تازه‌کارها» اظهار کرد: «آثار تایلر بیشتر از آنکه روایی باشد روان‌شناختی است یعنی بیشتر از آنکه حوادث برایش مهم باشد روان‌شناسی شخصیت‌های داستان برایش اهمیت دارد بنابراین جزو نویسندگانی است که بسیار خوب به روابط میان انسان‌ها می‌پردازد، به‌عبارتی‌دیگر محوریت تمام داستان‌هایش خانواده و اعضای خانواده است و تعاملاتی که بین آن‌ها وجود دارد.»
این مترجم افزود: «کارهای او اغلب رئالیستی با رنگ محلی است، زیرا تایلر در فضای آثارش، اغلب محیطی را که در آنجا زندگی می‌کند در نظر می‌گیرد. او مسافرت کردن را دوست ندارد و این امر در تمامی داستان‌هایش به‌چشم می‌خورد.»
کیهان بهمنی که پیش از این سه اثر دیگر آن تایلر را نیز ترجمه کرده است، به ترجمه‌ی یکی از آثار اولیه آن تایلر، "درخت قوطی‌حلبی" اشاره و در ادامه اظهار امیدواری کرد که این کتاب هم در سال منتشر شود.
«120 نکته ضروری در عکاسی» دیگر کتابی‌ست که از سوی انتشارات افراز برای چهارمین بار به چاپ می رسد.
این کتاب که با ترجمه و گردآوری فرزاد امامی منتشر شده است دربرگیرنده 120 نکته آموزشی عکاسی در قالب 152 صفحه با کاغذ گلاسه و رنگی‌ست که به مطالعه‌کننده کمک می‌کند تا با زبانی ساده به آموزه‌هایی که قید شده، دست یابد.
این کتاب دستاورد تجربیات و مطالعات فرزاد امامی به شمار می رود که تا حدامکان سعی کرده با همراهی متن و عکس، به یادآوری نکای لازم پیرامون بهبود کیفیت نگاه و پرداخت‌های فنی در عکاسی بپردازد. است.
در فهرست این کتاب از گزینش ابزار عکس‌برداری تا مهارت‌های اصلی، به‌کارگیری تنظیم‌کننده‌ها، این‌که چه عدسی‌ای را در عکاسی به‌کار بگیریم و نحوه برگزیدن فیلم، به‌کارگیری رنگ‌ها و نور طبیعی و عکاسی چهره و پرتره و... تشریح شده است. همچنین بخش‌هایی از این کتاب به موضوع‌های ویژه، جلوه‌های ویژه، به‌نمایش گذاشتن عکس‌ها و عکاسی دیجیتال آموزش داده شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *