اسید پاشی سناریوی سیاه از قبل طراحی شده است/ دستگاه قضائی با رسانه‌های متخلف برخورد کند

13:36 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۸۳۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه اسید پاشی سناریوی سیاه از قبل طراحی شده است، گفت: دستگاه قضایی و امنیتی کشور برای جلوگیری از تکرار دوباره آن در آینده با رسانه‌ها و افرادی که در این زمینه خارج از اخلاق، قانون و عرف عمل کرده‌اند، برخورد کنند.

: مدیر عامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه اسید پاشی سناریوی سیاه از قبل طراحی شده است، گفت: دستگاه قضایی و امنیتی کشور برای جلوگیری از تکرار دوباره آن در آینده با رسانه‌ها و افرادی که در این زمینه خارج از اخلاق، قانون و عرف عمل کرده‌اند، برخورد کنند.

سید نظام الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره حوادث اسیدپاشی زنجیره‌ای در استان اصفهان و بازتاب آن در برخی از رسانه های بیگانه اظهار کرد: تمامی کشورهای دنیا با معضلات و آسیب های اجتماعی مواجه هستند از جمله موضوع اسید پاشی که در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد، در حقیقت این موضوع یک اقدام جنایتکارانه است که در گزارشی که اخیرا منتشر شد در سال های 2012 تا 2013 در انگلیس 105 مورد اسید پاشی رخ داده است.

وی در ادامه با بیان ان مطلب که در ایران هم این امر جنایتکارانه سابقه طولانی دارد، ادامه داد: به طور تقریبی از دهه 30 به بعد کشور شاهد برو چنین وقایعی بود، نخستین مورد آن اسید پاشی به صورت یک قاضی دادگاه بود که حکمی را صادر کرده بوده و فرد محکوم پس از آزادی برای انتقام گیری این کار را انجام داد، بنابراین می‌توان گفت این اقدام ناهنجار و جنایتکارانه در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد که باید برخورد مناسب و باز دارنده با آن شود.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با بیان این مطلب که در شرایط فعلی عده‌ای سعی کردند تا این اقدام جنایتکارانه را به عنوان حرکتی برای تخریب یک جریان سیاسی یا اعتقادی بکار گیرند، افزود: به جرات می‌توان گفت این اقدام یک پروژه از پیش تعیین شده بوده؛ چرا که اتفاقاتی این چنینی ممکن است در تمام دنیا رخ دهد، اما هیچگاه سابقه نداشته که یک مسئله اجتماعی رنگ و بوی سیاسی به خود گیرد، در حقیقت به نظر می‌رسد که پشت پرده این قصه یک سناریوی سیاه وجود دارد.

موسوی بااشاره به این مطلب که این سناریوی سیاه از قبل طراحی شده است، گفت: این موضوع یک جریان سیاسی طراحی شده از خارج کشوراست، به طوری که مدت‌هاست، علیه بحث امر به معروف و نهی از منکر جریان سایزی کردند، به عنوان مثال مدت‌ها به ساماندهی 4 هزار موتور سوار امر به معروف و نهی از منکراشاره می‌کردند، این در حالی است که این موضوع واقعیت بیرونی نداشت، در مجموع بزرگ نمایی موضوعات این‌چنینی نشان دهنده آن است که یک برنامه و پروژه در دستور کار قرار دارد و می خواهد هدفی را دنبال کند.

وی به تشکیل سه ضلع در این ماجرا اشاره کرد و افزود: در حقیقت یک ضلع آن کشورهای بیگانه، ضلع دوم رسانه‌های ضد انقلاب و سوم را بعضی از عناصر خام و فاقد درک و شعور سیاسی در داخل کشور تشکیل داده اند، به طوری که ماجرای اسید پاشی بخشی از پروژه است که به احتمال زیاد افرادی را برای آن اجیر کرده‌اند تا این اقدام را انجام دهد؛ چرا این موضوع شبیه یک پازل است. کشور ما همواره شاهد بروز ناهنجاری و جنایت های اجتماعی زیادی بوده و این موضوعات هیچگاه مورد توجه کسی نبوده، چه شده که یکباره این موضوع برای آنها با اهمیت شده است.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در ادامه با اشاره به این مطلب که متاسفانه علاوه بر ضلع رسانه های خارجی و ضد انقلاب برخی جریان های سیاسی و رسانه های داخلی ضلع سوم را تشکیل داده و پازل را تکمیل کرده اند، گفت: در واقع افرادی که امروز مسئله اسید پاشی را سعی کردند به مسائل سیاسی وصل کنند، پیش از این خود درباره ماجرای قصاص نظر دیگری داشتند یعنی ما قربانیان اسید پاشی متعددی در کشور داریم که زمانی که قرار بود در مورد آنها حکم قصاص اجرایی شود، همین عناصر علیه آن شروع به سم پاشی کردند، که می‌توان به آمنه بهرامی اشاره کرد؛ زمانی که وی تصمیم به قصاص داشت کشورهایی انگلیس، نروژ و اسپانیا بیانیه دادند و مخالفت خود را اعلام کردند.

موسوی در ادامه این مطلب افزود: همچنین عده‌ای از همین عناصر رسانه‌ای و سیاسی داخلی که امروز درباره مسئله اسید پاشی اینگونه مواضع تندی را اتخاذ می کنند با ارائه مقاله و بیانیه مخالفت خود را با قصاص آن جنایتکار اعلام کردند و فضا را به نحوی برای بهرامی تنگ کردند که مجبور شد، به سمتی برود که وی را ببخشد. هرچند که بعد خودش اعلام کرد همچنان به قصاص معتقد است و از اجرا نشدن قصاص پشیمان شده است. درمجموع برخی از افراد و جریان‌هایی که امروز درباره مسئله اسید پاشی این مواضع را اتخاذ می کنند همان اشخاصی هستند که در برابر حکم قصاص اسید پاشی ها موضع گیری می کردند و این نشان می دهد شرایط کنونی یک پروژه از پیش تعیین شده است.

وی به سناریوی سیاه در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف این گروه این است که نخست چهره های اعتقادی و ارزشی کشور و دوم امنیت در ایران را مخدوش کنند، در واقع کشورهایی همچون لیبی، مصر، لبنان، سوریه، عربستان، یمن، عراق، افغانستان و پاکستان با شعله‌ها و امواج ناامنی مواجه هستید و تنها جزیره ثبات امنیت، ایران است به همین دلیل این سناریوهای را طراحی می‌کنند تا احساس امنیت در ایران از بین رود و به طور قطع افرادی که پشت پرده این سناریو هستند که دنبال ایجاد جو روانی در جامعه هستند، باید دستگاه قضایی و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی در کشور با توجه به این شواهد پیگیری کنند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در ادامه با بیان این مطلب که عوامل اصلی که این سناریوی سیاه را طراحی کرده‌اند، باید شناسایی و برخورد صورت گیرد، افزود: رسانه در زمینه اطلاع رسانی و نیز در زمینه مسئولیت اجتماعی به طور طبیعی وظایفی را برعهده دارد، در ماجرای اسید پاشی کشورشاهد یک حرکت زشت از جانب برخی از رسانه‌ها بودیم، به طوری که باید گفت این موضوع چند بعد داشت و به طور حتم باید دستگاه‌های مسئول با این موارد برخورد کنند؛ چراکه خارج از حیطه وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی، برخی انتقادات مطرح است که برخی رسانه ها بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشند برخی نیروهای متعهد کشور را متهم به دست داشتن در این جنایت کرده‌اند که آن یک اتهام بزرگ و نابخشودنی است.

موسوی با بیان این مطلب که نخستین بار این اتهام از جانب رسانه‌های ضد انقلاب و دشمن ارائه شده است، افزود: متاسفانه در داخل نیز برخی رسانه‌ها این روند را دنبال کردند که این خارج از حیطه مسئولیت‌های رسانه‌ای است. در حقیقت این موضوع نشان دهنده آن است که این سناریو با هدف سیاسی خاص دنبال شده است، به طوری که در تلاش بودند تا با بزرگنمایی در این موضوع رعب، وحشت و احساس ناامنی در کشور ایجاد کنند که این موضوع خارج از وظایف و چهارچوب های اطلاع رسانه‌ای دقیق و حرفه‌ای است.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در خاتمه تصریح کرد: دستگاه قضایی و امنیتی کشور برای جلوگیری از تکرار دوباره آن در آینده با رسانه‌ها و افرادی که در این زمینه خارج از اخلاق، قانون و عرف عمل کرده اند، برخورد کنند تا شاهد تکرار آن نباشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *