افزایش 10 هزار یورویی سقف تضمین مالی سازمان ایرو

13:19 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۸۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: با امضای توافق‌نامه سه جانبه بین گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران و سازمان ایرو(IRU) سقف تضمین مالی سازمان ایرو از 50 هزار دلار به 60 هزار یورو افزایش پیدا کرد.

: با امضای توافق‌نامه سه جانبه بین گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران و سازمان ایرو(IRU) سقف تضمین مالی سازمان ایرو از 50 هزار دلار به 60 هزار یورو افزایش پیدا کرد.

به گزارش میزان، با امضای این توافق نامه وبا تحقق آن علاوه بر افزایش سقف تضمین مالی کارنه تیر ، در صورت هر گونه تخلف ویا رسوب کالا در کشور ، مبلغ قابل وصول حقوق ورودی کالاهای مزبور از سلسله تضمینات تیر به تناسب آن افزایش خواهد یافت .

بنابر این گزارش مراسم امضای توافق‌نامه مشترک میان گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و نماینده اتحادیه جهانی حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (ایرو) با حضور علیرضا مقدسی معاون حقوقی و نظارت و علیرضا دشتانی مدیر کل نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم علیرضا مقدسی معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران به جهت توسعه تجارت خارجی و تحقق اهداف مشخص شده در سند چشم‌انداز و برنامه توسعه ، به دنبال تعامل بیشتر با سازمان‌های بین‌المللی ذیمدخل در تجارت خارجی است که این مهم با تأکیدات کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در سند راهبردی سازمان، تبیین گردیده است.

نماینده سازمان ایرو نیز از برگزاری این نشست و امضای این توافق‌نامه تشکر کرد و گفت:امضای این توافق‌نامه قدمی مثبت برای ارتقاء همکاری‌های بین ایران و سازمان ایرو است.

وی افزود: جمهوری اسلامی‌ایران در منطقه نقش راهبردی را در استفاده از کارنه تیر داشته است و میزان استفاده ایران از کارنه‌تیر از 30 هزار عدد در سالیان پیش به 100 هزار عدد رسیده و این امید است که تا پایان سال ایران ، جزو 5 کشور اول دنیا در زمینه استفاده از کارنه‌تیر شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *