شیلات ما را برای حضور در بازار روسیه بی خبر گذاشت/ ارز آوری 50 میلیون دلاری در سال گذشته

12:07 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۸۱۶
خبرگزاری میزان: مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی با بیان اینکه سال گذشته حدود 145 هزار تن تولید ماهی گرم آبی داشته‌ایم، گفت: متاسفانه سازمان شیلات نسبت به تولیدات ماهیان گرم آبی اهتمامی نداشته و برای بازار روسیه ما را بی خبر گذاشت.

:  مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی با بیان اینکه سال گذشته حدود 145 هزار تن تولید ماهی گرم آبی داشته‌ایم، گفت: متاسفانه سازمان شیلات نسبت به تولیدات ماهیان گرم آبی اهتمامی نداشته و برای بازار روسیه ما را بی خبر گذاشت.

حسن آقازاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه در زمینه صادرات تا کنون عملکرد قابل ملاحظه ای داشته ایم، گفت: از سال 84 تا کنون با کشورهای متعدد در تعامل هستیم و میزان صادرات و ارز آوری مان هر ساله افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از 145 هزار تن تولید سال گذشته حدود 18 هزار تن صادرات بوده است، افزود: این میزان برای کشور بیش از 50 میلیون دلار ارزآوری داشته است که متاسفانه شیلات برای بازار روسیه ما را دعوت نکرد در حالیکه می توانستیم ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی با بیان اینکه صادرات به کشورهای مختلف صورت می گیرد افزود: 80 درصد صادرات به کشورهای عربی است، عراق، کویت، امارات،و همچنین آسیای میانه، آذربایجان و ارمنستان از کشورهای متقاضی هستند. البته تا کنون با بلاروس ارتباط خوبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی مشکلاتی را در حوزه پرورش ماهی به وجود آورده است، گفت: اتحادیه ماهیان گرم آبی تا کنون یک ریال از دولت کمک نگرفته و تمام سرمایه گذاری را خودمان انجام دادیم. 8 هزار هکتار سطح زیر کشت در کشور داریم و قوی ترین بخش آبزی پروری در کشور هستیم.

آقازاده افزود: متاسفانه تا کنون اعتراض ما به هیچ جایی نرسیده و سالهاست که می گوییم بخش ما می تواند ارز آورترین بخش باشد و می توانیم سه برابر کنونی صادارت داشته باشیم اما اهمیتی به آن داده نمی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *