چه گوارا؛ خودخواه اما مهربان!

10:07 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۷۸۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رنه بوری در مورد "عکس چه گوارا با سیگار" گفته بود: چه گوارا یک مرد بسیار خود خواه بود؛ ولی چهره مهربانی داشت. چه گوارا مثل یک ببر در قفس بود.

: این عکاس خبری و هنرمند بزرگ که دوربین هرگز از دستانش نمی افتاد، برای تهیه تصاویر تاریخی به سراسر جهان سفر کرده است و شکار لحظات تاریخی را در پرونده حرفه ای خود دارد.

به گزارش به نقل از شبکه خبری فرانس انترناسیونال، "رنه بوری"عکاس بزرگ سوئیسی که عکس چه گوارا با سیگار، وی را دارای جایگاه بین المللی کرده، پنجشنبه گذشته درگذشت.

به گفته مقامات خبرگزاری "مانیوم" سوئیس، وی که از سال 1959 دوربین بدست برای این خبرگزاری عکاسی و برای پوشش تحولات بزرگ به تمامی نقاط جهان سفر کرده، تمامی 30 هزار عکس خود را سال گذشته به موزه لوزان سوئیس اهدا نمود.

کلیشه های عکس های " رنه بوری" سال گذشته در تمامی موزه های عکس ویویژه شهر زوریخ که وی در آنجا متولد شده به نمایش گذاشته شده بود. عکس های فیدل کاسترو با کلاه مخصوص و سیگار و نیز چه گوارا با سیگار دو تصویر تاریخی وی بوده است.

رنه بوری در مورد عکس چه گوارا با سیگار گفته بود: چه گوارا یک مرد بسیار خود خواه ولی چهره مهربانی داشت. چه گوارا مثل یک ببر در قفس بود.

نخستین عکس این عکاس بزرگ سوئیسی که وی در اتاقش نصب کرده مربوط می شود به سال 1946 میلادی که وی تنها 13 سال داشت. در این عکس، وینستون چرچیل نخست وزیر سابق انگلیس در یک خودروی رسمی بدون سقف در حال عبور از خیابان های زوریخ پایتخت سوئیس است.

وی درباره حرفه عکاسی گفت: نباید مثل یک بولدزر کار کرد و دایم عکس گرفت . عکس باید یک شهرت و یک فکر در پس خود داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *