حضور قانونی اتباع بیگانه در ایران مورد حمایت قرار می‌گیرد

9:52 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۷۸۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان : وزیر کشور گفت که دستگاه ها باید به وظایف خود در قبال حضور اتباع خارجی غیر مجاز عمل کنند و در عین حال، حضور قانونی اتباع بیگانه را مورد حمایت قرار دهند.

: وزیر کشور گفت که دستگاه ها باید به وظایف خود در قبال حضور اتباع خارجی غیر مجاز عمل کنند و در عین حال، حضور قانونی اتباع بیگانه را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی در ششمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، حضور اتباع افغانی غیرمجاز را بخشی از مشکلات اساسی در کشور عنوان کرد و از آن به عنوان معضلی نام برد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: ما با افغانی های مجاز شناسایی شده مشکلی نداریم، ولیکن از افاغنه دارای اقامت غیر مجازمی خواهیم که در چرخه قانونی ورود به کشور قرار گرفته و به قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.

رحمانی فضلی پیشنهادات دستگاه های مختلف را در خصوص ساماندهی اتباع خارجی مفید ارزیابی کرد و از اعضای کمیسیون خواست تا پیشنهادات و مطالعات آسیب شناسی خود را در کمیته ای که به منظور بررسی نقاط ضعف و موارد اصلاحی دستگاه ها از بعد اجرایی و ارایه به رییس شورای امنیت ملی تشکیل می گردد، ارایه کنند .

وزیر کشور با اشاره به توانمندی علمی و حرفه ای افاغنه ، گفت : آنان می توانند موجبات رشد و سازندگی کشور افغانستان را فراهم کنند.

وی ، بر لزوم رعایت حال نخبگان از میان اتباع خارجی و نیز افراد دارای شرایط خاص تاکید کرد.

ششمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی با حضور و رئیس کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی ، وزیر آموزش و پرورش ، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و اعضای این کمیسیون در محل وزارت کشور برگزار شد.

هدف این جلسه ، ارائه گزارش درخصوص اقدامات انجام شده در راستای طرح جامع ساماندهی ، آخرین وضعیت اتباع خارجه در کشور و موانع و مشکلات فراروی اجرای طرح در محل وزارت کشور بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *