رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختصاص 100 میلیارد تومان به مرزهای کشور/ 75 درصد کشفیات مواد مخدر در حاشیه مرزها صورت می‌گیرد

9:28 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۷۷۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه 75 درصد کشفیات مواد مخدر در حاشیه مرزها صورت می‌گیرد، گفت:‌ امسال 85 تا 100 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین امنیت مرزها اختصاص یافته است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه 75 درصد کشفیات مواد مخدر در حاشیه مرزها صورت می‌گیرد، گفت:‌ امسال 85 تا 100 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین امنیت مرزها اختصاص یافته است.

به گزارش سردار علیرضا جزینی شب گذشته در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر سالانه افغانستان 7 هزار تن مواد مخدر تولید می‌کند که بخش زیادی از این مواد مخدر وارد مرزهای ایران می‌شود، اظهار کرد: سالانه 210 هزار هکتار از زمین‌های افغانستان زیر کشت خشخاش می‌رود که طی این هفت، هشت سال گذشته با ورود آمریکایی‌ها به این کشور این رقم افزایش چشمگیری داشته، بنابراین باید ما سعی کنیم امنیت مرزها را برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور برقرار کنیم.

وی ادامه داد: از 10 هزار تن مواد مخدر در افغانستان حدود 700 تن هروئین و مابقی تریاک است که 10 درصد از این مواد در ایران کشف و ضبط می‌‌شود. این در حالی است که یکی از عوامل افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان سوددهی بالا است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید براینکه این کشور همسایه ما از 15 استان سال 2012 به 19 استان در حال حاضر رسیده و تهدیدی برای ایران به شمار می رود، تصریح کرد: باید از ورود مواد مخدر به کشور در این مرز با شدت جدی‌تری برخورد کنیم. اشاره به این نکته ضرورت دارد که 75 درصد کشفیات مواد مخدر در مرزها و حاشیه مرزها صورت می‌گیرد.

سردار جزینی ادامه داد: امروز مجامع جهانی سازمان ملل به دنبال آزادی مواد مخدر در برخی از کشورها هستند که 11 ایالت آمریکا مصرف مواد مخدر را آزاد کرده‌اند که این امر مشکلاتی را برای کشورهای مورد نظر ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که براساس آمار سازمان ملل 243 میلیون نفر در جهان حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند، به حساسیت مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این مسئله جهانی است و یکی از پایه‌های بحث جنگ نرم مواد مخدر است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود. توجه داشته باشید که یکی از معضل‌های اساسی در جهان وجود مواد مخدر است که امروز موجب نگرانی برخی افراد شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه دولت تصویب کرده که 5 درصد اعتبارات اشتغال به بهبودیافتگان مواد مخدر اختصاص یابد، گفت: اما هنوز این مصوبه اجرایی نشده، اما ما با سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و ... هماهنگ کرده‌ایم که دوره‌های حرفه‌آموزی را برای افراد جویای کار و بهبود یافته از دام مواد مخدر برگزار کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *