عدم تحقق وعده‌های دولت با کاهش درآمد نفت/ کسری بودجه نداریم

9:17 - 05 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۷۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص برخی گفته‌ها مبنی بر کسری بودجه، گفت: بودجه به هیچ وجه کسری ندارد.

: مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص برخی گفته ها مبنی بر کسری بودجه، گفت: بودجه به هیچ وجه کسری ندارد.

محمد کردبچه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: به اعتقاد بنده بودجه کسری ندارد اما به طور طبیعی با کاهش درآمدهای نفتی دولت مانند گذشته نمی توانند وعده های خود را محقق کند.

وی ادامه داد: هر چقدر میزان درآمدهای نفتی کاهش یابد به همان اندازه دولت در هزینه های خود صرفه جویی خواهد کرد تا تعادل و توازنی بین درآمد و مخارج حاصل شود.

مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: اختصاص بودجه طرح های عمرانی سال جاری با وجود کاهش درآمدهای نفی در دستور کار و تخصیص ها ادامه می یابد و طرح های عمرانی سال جاری به صورت کامل و 100 درصدی به بهره برداری می رسد.

نمی توان قیمت نفت را در بودجه سال بعد پیش بینی کرد
وی در خصوص دیگر پرسش سئوال خبرنگار میزان، مبنی بر اینکه پیش بینی شما در مورد قیمت نفت در بودجه سال آینده چند است، اضافه کرد: پیش بینی از سوی دولت صورت می گیرد و سرانجام در هیات وزیران مورد تایید قرار می گیرد و همچنین باید گفت که اکنون نمی توان پیش بینی صحیحی در مورد قیمت نفت در آینده داشت.

کردبچه افزود: اگر کاهش درآمدهای نفتی به همین منوال کاهش پیدا کند سرانجام سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت جدی ورود خواهد کرد و با مدیریت منابع مالی توزانی بین طرح های مختلف و مصارف و مخارج کشور ایجاد می کند.

مشاور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: اینکه برخی از افراد می گویند بودجه به کسری مواجه است، بنده این جمله را قبول ندارم بلکه ما اکنون با عدم تحقق وعده ها روبرو هستیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *