گزارش ارائه شده دولت درباره بورسیه ها ربطی به مجلس ندارد

17:04 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۷۴۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گزارش ارائه شده دولت درباره بورسیه ها به مجلس ارتباطی ندارد و نمایندگان به طور جداگانه پیگیر این موضوع هستند.

: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گزارش ارائه شده دولت درباره بورسیه ها به مجلس ارتباطی ندارد و نمایندگان به طور جداگانه پیگیر این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم اولین سالگرد مرحوم عسگراولادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارائه گزارشی از سوی دولت درباره بورسیه ها به مجلس و تایید این گزارش از سوی نمایندگان اظهار کرد: در کمیسیونی که در وزارت علوم برای بررسی موضوع بورسیه ها تشکیل شد 2 نفر از نمایندگان مجلس نیز به دعوت وزارت علوم حضور داشتند.

وی افزود: ترکیب این کمیسیون و روشی که آنها اتخاذ کردند به تایید مجلس نرسیده و مجلس خود در اقدامی مجزا کاری را شروع کرده است که هنوز به نتیجه نرسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قوه مجریه مستقل از مجلس شورای اسلامی درباره گزارش خود اعلام نظر کرده و مجلس هم جداگانه می تواند درباره این موضوع وارد عمل شود و اظهار نظر کند.

حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از جریانات معتقدند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل استیضاح وزیر علوم صلاحیت بررسی گزارش بورسیه ها را ندارند خاطرنشان کرد: به نظر من ربط دادن موضوع بورسیه ها با استیضاح وزیر علوم و طرح این موضوع قبل از رای اعتماد گزینه جدید برای تصدی وزارت علوم یک اشتباه بزرگ است.

حداد عادل درباره پدیده اسید پاشی و اینکه برخی از رسانه ها معتقدند این موضوع به طرح دفاع از آمران که در مجلس مطرح است ارتباط دارد گفت: این مضوع حدس و گمان است و ربطی به حادثه اسید پاشی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: قوه قضاییه و مسئولین امنیتی بدنبال کشف عاملان این موضوع هستند و انشا الله در این مسیر موفق خواهند شد و جنایتکاران را مجازات کنند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شخصیت مرحوم عسگراولادی تاکید کرد: وی حق بزرگی بر گردن انقلاب داشت و همه ما به وی علاقه مند بودیم و فقدان ایشان ما را ناراحت کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *