رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سلاح سرد عامل 50 درصد قتل و درگیری ها

15:40 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۷۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: دادستان قزوین گفت: سلاح سرد عامل بیش از 50 درصد قتل ها و درگیری ها دراستان است.

: دادستان قزوین گفت: سلاح سرد عامل بیش از 50 درصد قتل ها و درگیری ها دراستان است.

حجت الاسلام صادق نیارکی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: سلاح سرد عامل بسیاری از بزه ها است، اگر بتوانیم سلاح سرد را ساماندهی و حمل آن را ممنوع کنیم به طور قطع نیمی از قتل ها و درگیری های منجر به جرح کاهش می یابد.

وی با اشاره به طرح "ممنوعیت استفاده از سلاح سرد در مجلس" اظهارامیدواری کرد که این طرح قانون جامع و کاملی که هم بازدارندگی و هم پیشگیری از حوادث تلخی که به واسطه سلاح سرد اتفاق می افتد را به دنبال داشته باشد.

این مسئول قضایی همچنین گفت: یکی از ضروریات جامعه استفاده صحیح و درست از ابزارها و وسایلی است که در جامعه وجود دارد. متأسفانه یکی از ابزارهایی که امروز در جامعه استفاده صحیحی از آن نمی شود و لازم است از طُرق مختلف این فرهنگ سازی انجام شود استفاده از چاقو است.

وی افزود: در موارد دیگر افرادی وجود دارند که سلاح های سرد و غیرمتعارفی چون قمه، شمشیر، پنجه بوکس به همراه دارند که داشتن این سلاح های سرد نه تنها توجیهی ندارد بلکه براساس بررسی های مختلف، این چنین ابزارهایی زمینه ساز تخلفات، جرائم عادی و جنایی را در پی دارد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: بررسی قتل ها نشان می دهد عدم وجود این سلاح های غیرمتعارف می توانست درگیری و اختلاف ها را به قتل تبدیل نکند و امروز خانواده های زیادی داغ دار نشوند.

وی تأکید کرد: امروز دیگر وجود سلاح های سرد غیرمتعارف از سوی دستگاه قضایی پذیرفته نیست و در درگیری های منجر به جرح نیز مورد اغماض دستگاه قضا قرارنمی گیرد.

دادستان قزوین ادامه داد: از این رو دستگاه قضایی در برخورد با موارد این چنینی با شدت عمل بیشتری برخورد خواهد کرد زیرا که حفظ آرامش در جامعه ضرورتی است که در حفظ امنیت و آسایش مردم برخورد مجموعه قضایی با مجرمان دور از رأفت است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *