پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم رسانه هاست

11:58 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۸۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
دشتکیان با تأکید بر امر پیشگیری از وقوع جرم گفت : ورود رسانه ها در مسئله پیشگیری از وقوع جرم می تواند اثر بخشی تلاش های متولیان این امر را چند برابر نماید.
پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم رسانه هاستبه گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد ، علی محمد دشتکیان در رابطه با ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی افزود : قدرت رسانه و میزان ظریب نفوذ آن در اجتماع امروز بر کسی پوشیده نیست و این مسئله بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت عظیم و قدرت بی بدیل در عصر حاضر دلالت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در ادامه افزود: با ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی شهروندان می توان از بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد و این مسئله نیازمند عزم جدی رسانه هاست.

این مقام قضایی با اشاره به شیوه سرقت رمز کارت های بانکی و سوء استفاده از آن اظهار کرد : رسانه ها باید نسبت به عواقب لو رفتن رمز کارت های بانکی به مردم هشدار های لازم را بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه دقت در حفظ رمز کارت های بانکی را خواستار و بیان کرد: دقت در زمان استفاده از دستگاه های خود پرداز و جلوگیری از مشاهده رمز توسط افراد غریبه وناشناس و عدم ارائه رمز به فروشندگان مغازه ها از مواردی است که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی با به روز شدن شیوه های سرقت و کلاهبرداری ، اعلام این شگردها به مردم را رسالت رسانه دانست و بیان کرد: در زمان های شلوغی کار عابر بانک ها در سررسیدهای پرداخت حقوق و یارانه زمان شیوع کلاهبرداری و سرقت است که با استفاده از شلوغی و کم حوصلگی مردم نهایت سوءاستفاده را انجام می دهند.

دشتکیان عدم توجه به پیامک های شما برنده اید و پیام های مشابه با این مضمون را خواستار شد و اذعان کرد : در سنوات اخیر بسیاری از افراد با سواد و تحصیلکرده نیز با این شیوه مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته اند و شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ وجه اطلاعات حساب های شخصی خود را به افراد غریبه به بهانه واریز جایزه و ... ندهند.

وی استفاده از سایت های جعلی فروش اینترنتی را از دیگر شیوه های سرقت عنوان کرد و گفت :  موارد زیادی بوده است که افراد برای انجام خرید های اینترنتی رموز کارت های بانکی خود را به مبادی تعیین شده سایت وارد نموده اند و با این کار مورد سرقت های کلان قرار گرفته اند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه استفاده از تجهیزات سخت افزاری در خود پردازها را از دیگر نمونه های متداول سرقت دانست و گفت : در زمان استفاده از خود پردازها باید دقت شود که قطعه ای در مبادی ورودی کارت توسط سارقین چسبانده نشده باشد که معمولا این روش هم یکی از چندیدن روش دستیابی سارقین به اطلاعات کارت های بانکی مردم است و مردم باید به هشدارها در این زمینه دقت نمایند. 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *