تولید پارچه به صرفه نیست/ همه ساله 80 هزار تن پارچه از مناطق آزاد وارد می شود

13:34 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : همه ساله حدود 80 هزار تن پارچه از مناطق آزاد به کشور وارد می شود و به این دلیل تولید به صرفه نیست .

: مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : همه ساله حدود 80 هزار تن پارچه از مناطق آزاد به کشور وارد می شود و به این دلیل تولید به صرفه نیست .

به گزارش میزان، گلناز نصرالهی در نشستی که با حضور متخصصین صنعت نساجی و تولید کنندگان پارچه چادر مشکی جهت بررسی مسائل و مشکلات تولید پارچه چادر مشکی در کشور ، برگزار شد افزود : تاکنون طی جلسات با کنندگان کار و پیشکسوتان و متخصصین امر هیچ پیشنهاد یا طرح خاصی به ما ارائه نشده است در حالی که بخش خصوصی باید به ما طرح بدهد و ضوابطش از طریق ما تعیین شود.

مدیر کل دفتر طرحها و تامین مالی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : تولید کنندگان خارجی پارچه به نحوی عمل می کنند که بازار مصرف به ویژه بازار چادر مشکی را حفظ کنند .

وی افزود: اکنون ما در کشور بحث های کیفیت و دانش فنی را پشت سر گذاشته ایم و مساله در اقتصادی بودن یا نبودن تولید پارچه چادر مشکی است .

به گفته نصراللهی در حال حاضر دو سه واحد در کشور پارچه چادر مشکی در نوع ساده باف تولید می کنند ولی نیاز به سرمایه گذاری های جدید وجود دارد.

وی افزود : سرمایه گذاری اقتصادی، تولید 15 میلیون مترپارچه چادر مشکی است ولی ما به 4 واحد تولید 15 میلیون متری نیاز داریم.

نصرالهی باتاکید بر حمایت ازواحدهای موجود در این زمینه اضافه کرد : در حال حاضر توانایی تولید پارچه چادر مشکی در کشور هست و دانش فنی آن هم در کشور وجود دارد و تولید نخ نیز در حال حاضر در کشور انجام می شود.

وی افزود : طی جلساتی که با متخصصین در چند بخش که تمایل به سرمایه گذاری داشتند تشکیل دادیم ، به این نتیجه رسیدیم که در راه اندازی واحدهای چادر مشکی ترجیحا از ماشین آلاتی استفاده شود که قابلیت تولید سایر پارچه ها را نیز داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *