تهیه کننده "وضعیت سفید" از همکارانش خواست مراقب اظهارنظرات شان باشند

13:22 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۸۰
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: مقصود نگارنده از این مطلب تذکری است دوستانه به همه همکاران هنرمندم که مراقب اظهارنظرهای خود بیش از پیش باشیم که آب به آسیاب‌های جوسازان رسانه‌ای نریزیم و وزن وزین خود را برای حرکت‌های انسان‌دوستانه واقعی نگاه داریم.

: مقصود نگارنده از این مطلب تذکری است دوستانه به همه همکاران هنرمندم که مراقب اظهارنظرهای خود بیش از پیش باشیم که آب به آسیاب‌های جوسازان رسانه‌ای نریزیم و وزن وزین خود را برای حرکت‌های انسان‌دوستانه واقعی نگاه داریم.

به گزارش محمدرضا شفیعی تهیه کننده سریالهایی مانند "وضعیت سفید" با نگارش یادداشتی در "صبا" نوشت: حرکت‌های اجتماعی و خیرخواهانه جزو منش‌های دیرینه ایرانیان است، اما شرایط این روزها کمی فرق کرده و این نوع فعالیت‌ها رنگ بوی دیگری به خود گرفته است. گاهی با یک مصاحبه یا ایجاد یک فضای رسانه‌ای می‌توان کمک‌حال حرکتی خیرخواهانه بود. این حرکت‌ها فی‌نفسه امری مبارک است. حالا همین حرکت‌های انسان‌دوستانه در قشر هنرمند متفاوت است. کم نیستند هنرمندانی که به خاطر روحیه لطیفشان یا به طور مستقیم در این مورد دست داشته یا برای خیریه‌های مختلف اقدام به این نوع فعالیت اجتماعی بشر دوستانه می‌کنند.


اما گاهی این حرکت‌ها آلوده به فضاهای رسانه‌ای ناسالم می‌شود. در چند روز گذشته جوی رسانه‌ای به وجود آمد، جوی که البته برای اولین بار توسط چند رسانه به اصطلاح آن‌ور آبی آغاز شد، خبر مربوط بود به «اسیدپاشی به شهروندان بدحجاب اصفهانی» و ارتباط دادن این اسیدپاشی‌ها با ارائه لایحه حمایت از آمران امر به معروف در مجلس شورای اسلامی. شاید بعد از شنیدن این خبر، هر انسان مسلمان و آزادی‌خواهی از آن متأثر شده و نشان دادن هر عکس‌العملی نسبت به آن را وظیفه خود پندارد. هیچ عقل سلیمی از این اقدام غیرانسانی و متوحشانه حمایت نکرده و نمی‌کند، اما این سکه روی دیگر نیز دارد.

اقدامی غیراخلاقی و جو رسانه ای نادرست

ارتباط دادن این اقدام با طرح عفاف و حجاب و لایحه حمایت از آمران امر به معروف اقدامی غیر اخلاقی و یک جو رسانه‌ای بود که متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز اسیر آن شدند.
چه کسی است که نداند در زمانی که همه روزه اقدامات «داعش گونه» روی خط اول خبری رسانه‌ها قرار گرفته و جودهندگان رسانه‌ای، اخلاق اسلامی را با اقدامات داعشی‌ها مقایسه و معرفی می‌کنند؛ این یک فریب رسانه‌ای است.

دوستان مراقب اظهارنظرات خود باشند

گو این‌که بعد از چند روز و با دستگیری عاملین این اسیدپاشی‌ها همه چیز مشخص شد و بی‌ارتباطی این دو مقوله با هم برای همگان محرز گردید.
اینجاست که می‌توان برای مراجعه به هنرمندان و گرفتن مصاحبه‌های انسان‌دوستانه دلیلی پیدا کرد. شاید یک اظهارنظر رسانه‌ای بتواند انزجار ما را از یک حرکت غیر انسانی نشان دهد، اما باید مراقب بود که ناخواسته وارد یک جو رسانه‌ای به نفع جریان معاند نشویم.
مقصود نگاره از این مطلب تذکری است دوستانه به همه همکاران هنرمندم که مراقب اظهارنظرهای خود بیش از پیش باشیم که آب به آسیاب‌های جوسازان رسانه‌ای نزنیم و وزن وزین خود را برای حرکت‌های انسان‌دوستانه واقعی نگاه داریم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *