رعایت اخلاق، عدل و مسئولیت پذیری جامعه را خلاق و پویا می‌کند

12:17 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت اخلاق، عدل و مسئولیت پذیری جامعه را خلاق و پویا می کند.

: وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت اخلاق، عدل و مسئولیت پذیری جامعه را خلاق و پویا می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عباس آخوندی صبح امروز (یکشنبه) در دومین روز همایش توسعه و عدالت آموزشی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، افزود: اخلاق بدون عدل و حق بی معنی است، اگر حقی وجود نداشته باشد عدالت دست نیافتنی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقاله ها و کتاب های کاتوزیان پدر حقوق ایران، اضافه کرد: این بزرگوار در مورد عدالت و حقوق صحبت های فراوانی کرده است، به طور کلی باید گفت که عدالت بدون حق، نصیحت الملوک خواهد بود و مشکل ما این است که به چنین موضوعاتی کمتر توجه می شود.

مظلوم در جامعه عادل باید به راحتی بتواند حقش را بگیرد
وزیر راه و شهرسازی افزود: جامعه ای عادل است که مظلوم به راحتی بتواند حقش را بدون لکنت زبان بگیرد.

آخوندی گفت: شاید یکی از مواردی که بعد از انقلاب بارها تکرار شده است موضوع عدالت در زمینه های مختلف از جمله آموزش و عدالت اجتماعی بوده است و در این زمینه صحبت های زیادی شده است اما از سوی دیگری در امور کمتر به رعایت عدالت توجه می شود.

وی تصریح کرد: آنچه که در برابر عدالت مطرح و مهم است حق است، یعنی در مورد عدالت اجتماعی صحبت های زیادی می شود اما در مورد حقوق اجتماعی خیر، بنابراین با چنین شرایطی عدالت تبدیل به مهروزی و ترحم می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زمانی که در مورد عدل صحبت می کنیم باید در مورد حق و سپس در مورد مسئولیت آن نیز صحبت کنیم و این زنجیره عدل، حق و مسئولیت است که می تواند فضای خلاق و پویا در جامعه ایجاد کند و بدون توجه به این موضوع بحث ابتر می ماند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *