ضرورت تسهیل، اصلاح و تعمیق رویکردها در حوزه فرهنگ

11:37 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۴۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از نشست مدیران کل ارشاد استان‌ها در تبریز گفت: توجه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کشور می‌تواند راهگشای امور و مسئولیت‌های خطیر حوزه فرهنگی کشور باشد.
: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از نشست مدیران کل ارشاد استان‌ها در تبریز گفت: توجه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کشور می‌تواند راهگشای امور و مسئولیت‌های خطیر حوزه فرهنگی کشور باشد. ضمن اینکه تسهیل، اصلاح و تعمیق رویکردها در حوزه فرهنگ ضرورت دارد.

به گزارش سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز نشست تخصصی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز اظهار کرد: نتایج نخستین روز نشست که با حضور مدیران کل ارشاد استان‌ها در کارگروه‌های مختلف تخصصی برگزار شد، بسیار ارزشمند بود.

به گزارش میزان وی با بیان این‌که مصوبات و نتایج نشست‌های تخصصی به عنوان سند راهبردی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مسیر خدمت‌رسانی به اهالی فرهنگ و هنر به کارگیری خواهد شد، گفت: بررسی مشکلات، تبیین راهکارها و اتخاذ تصمیم‌های مهم در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله بازخورد‌های مهم و مثبت این نشست‌هاست.

صالحی با تأکید بر این‌که توجه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کشور می‌تواند راهگشای امور و مسئولیت‌های خطیر حوزه فرهنگی کشور باشد تصریح کرد: این نشست دو روزه با هدف امکان‌سنجی و نیازسنجی مسائل فرهنگی کشور به میزبانی تبریز برگزار شد که خوشبختانه نتایج مطلوبی داشت.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تسهیل، اصلاح و تعمیق رویکردها در حوزه فرهنگ گفت: نیازمند نوعی اصلاح نگرش نسبت به حوزه فرهنگ و هنر هستیم، یکی از اهداف نشست دو روزه تخصصی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکز به حل مسائل و نگاه به ظرفیت‌های فرهنگی بوده است.

وی با بیان این‌که به دنبال تهیه مقدمات لازم برای نشست‌های بعدی در جهت نهایی کردن رویکردها و تسهیل امور هستیم گفت: سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی وزارت ارشاد با هدف ترسیم چشم‌انداز فرهنگی و اصلاح برخی نگرش‌های غلط نسبت به مسائل روز فرهنگی جامعه برگزار می‌شود.

در پایان این نشست دو روزه که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی و به میزبانی تبریز همراه بود، مسئولان هر یک از کارگروه‌های تخصصی به ارایه گزارشی از بحث‌ها و مصوبات جلسات پرداختند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *