ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با مصر در زمینه‌های مختلف است

10:54 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۲۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: رییس جدید دفتر حافظ منافع ایران در قاهره ضمن اشاره به علاقه مندی ایران به گسترش روابط با قاهره، گفت: پیوندهای تاریخی و دینی زیادی میان مصر و ایران وجود دارد.

: رییس جدید دفتر حافظ منافع ایران در قاهره ضمن اشاره به علاقه مندی ایران  به گسترش روابط با قاهره، گفت: پیوندهای تاریخی و دینی زیادی میان مصر و ایران وجود دارد.

به گزارش ، «محمد محمودیان» تاکید کرد ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با مصر و دیگر دولت‌های اسلامی در زمینه‌های مختلف است.

بنا به گزارش روزنامه «الاهرام» محمودیان در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن اشاره به جایگاه مصر افزود که مواضع ایران و مصر در مورد مسئله سوریه و عراق مشترک و نزدیک به هم است.

وی سپس به پیوندهای دینی و محبت اهل بیت -علیه‌السلام- میان ملت ایران و مصر اشاره و بر لزوم مبارزه با فرقه‌گرایی در منطقه تاکید کرد.

محمودیان افزود: آمریکا حامی تروریسم است و به همین دلیل ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شرکت نکرده است.

محمودیان در ادامه گفت که حتی اگر مشترکات روابط ایران و مصر 1 درصد هم باشد ایران بر آن تمرکز می‌کند گرچه توافق 99 درصدی بین این 2 کشور است.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران در وین نیز گفت که این مذاکرات طولانی خواهد بود و ایران از حق خود در انرژی هسته‌ای دفاع می‌کند.

محمودیان سپس اتهام تلاش ایران برای گسترش مذهب تشیع در مصر را رد کرد و گفت ایران حتی در مورد اهل سنت خود نیز این کار را انجام نمی‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *