رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسیدگی به پرونده اسیدپاشی با جدیت و تا رسیدن به نتیجه نهایی انجام می‌شود

10:05 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک استاد دانشگاه گفت: دستگاه قضایی با عامل، عاملان و برهم زنندگان امنیت جامعه بدون اغماض برخورد می‌کند و جامعه اعتماد خود را نسبت به دستگاه قضا مانند گذشته داشته باشد.

: یک استاد دانشگاه گفت: دستگاه قضایی با عامل، عاملان و برهم زنندگان امنیت جامعه بدون اغماض برخورد می‌کند و جامعه اعتماد خود را نسبت به دستگاه قضا مانند گذشته داشته باشد.

سید احسان رفیعی علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: از نظر عنصر قانونی برای برخورد با جرائم هولناکی همانند اسیدپاشی که نوعی امنیت اجتماعی را مرعوب خود می‌کند هیچ گونه کاستی و خلائی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی در مورد جرائمی که باب جریح شدن را در جامعه ایجاد کند و چنانچه قانونگذار برخورد شدید با عاملین اینگونه جرائم نکند سبب از بین رفتن آستانه امنیت عمومی شود قانونگذار پیش بینی‌های لازم را برای برخورد با چنین افراد و مواردی کرده است.

رفیعی علوی اذعان داشت: از نظر عنصر قانونی برخورد با جرائم اسید پاشی قانون مجازات اسلامی پیش بینی‌های مطلوبی را کرده که به نفع جامعه است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی برخورد شفاف برای ترمیم آستانه امنیت اجتماعی را در سطح کشور پیش بینی کند، گفت: دادستان و ضابطین قضایی با سرعت بیشتری وارد صحنه شوند و با عاملین و مسببان حادثه اسیدپاشی در اصفهان با شدت برخورد کنند تا جامعه بداند دستگاه قضا بدون اغماض با مجرمان و بر هم زنندگان امنیت جامعه برخورد جدی می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در پرونده اسیدپاشی اصفهان، دادرسی سریع و کوتاه جهت رسیدگی انجام شود، خاطر نشان کرد: در مورد حوادث اسیدپاشی اصفهان، برخی رسانه‌ها درشت و جهت دار مطلب می‌نویسند و درست در مورد آن موضوع، مطالب را بازگو نمی‌کنند که این موضوع سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی افزود: دستگاه قضایی نباید تحت الشعاع رسانه‌های بیگانه و هدفمند قرار گیرد و همچنین عاملان این حادثه بدانند دستگاه قضا در برخورد با جرائم اسیدپاشی بسیار مصمم است چرا که باعث برهم زدن آرامش و امنیت شده است.

رفیعی علوی در پایان گفت: رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان تا مرحله نهایی با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد و هیچ گونه اغماضی نسبت به مته‌مان و عاملان آن نخواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *