دولت و دستگاه قضا آسیب دیدگان اسیدپاشی را مورد حمایت درمانی قرار دهند

10:00 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو معاون دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضا از قضات باتجربه برای رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان استفاده کند تا با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

: عضو معاون دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضا از قضات باتجربه برای رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان استفاده کند تا با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

محمد علی اخوت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: باید در قانون موضوع تهیه مقدمات برای اسیدپاشی هم جرم انگاری شود تا شاهد حوادث دلخراشی مانند اصفهان نباشیم.

وی به نقش نیروی انتظامی در همراهی و همکاری با دستگاه قضایی برای رسیدگی و برخورد با عاملان حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث اسیدپاشی را انجام دهد و همچنین برای شناسایی عاملان حادثه اسیدپاشی وارد شده و این افراد را به مراجع قضایی تحویل دهد.

این قاضی بازنشسته اذعان داشت: با توجه به اهمیت پرونده اسیدپاشی در اصفهان از سوی دستگاه قضایی، بازپرس‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده مشخص شوند تا روند پیشرفت پرونده به نحو مطلوب پیش برود.

وی با بیان اینکه از قضاتی که دارای تجربه فراوانی در حوزه قضایی هستند در رسیدگی به پرونده اسیدپاشی اصفهان استفاده شود، خاطر نشان کرد: قضات مربوطه برای تحقیقات و بررسی پرونده اسیدپاشی بدون توجه به جوی که ایجاد می‌شود و به صورت بی‌طرفانه کار خود را انجام دهند.

عضو معاون دیوان عالی کشور در پایان گفت: به حقوق زیان دیده و قربانی توجه شده تا ضرر و زیان دیده مورد بررسی قرار گیرد و همچنین آلام و رنج‌هایی که بر قربانی آمده نیز توجه شود و دولت و دستگاه قضایی آسیب دیدگان اسیدپاشی را مورد حمایت قرار دهند تا بتوانند تحت درمان قرار گیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *