اگر بخواهیم درباره اسیدپاشی فیلم بسازیم باید صریح باشیم

9:46 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۰۵
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: خسرو معصومی کارگردان سینما با بیان اینکه آسیب شناسی معضل اسیدپاسی میتواند از کانال سینما صورت گیرد گفت: اگر بخواهیم درباره اسیدپاشی فیلم بسازیم باید صریح باشیم تا عمق مساله به بهترین شکل به مخاطب متبادر شود.

:  خسرو معصومی کارگردان سینما با بیان اینکه آسیب شناسی معضل اسیدپاسی میتواند از کانال سینما صورت گیرد گفت: اگر بخواهیم درباره اسیدپاشی فیلم بسازیم باید صریح باشیم تا عمق مساله به بهترین شکل به مخاطب متبادر شود.

خسرو معصومی در گفتگو با پیرامون اینکه سینما و تلویزیون چقدر قادرند در آسیب شناسی علل پدیده هایی چون اسیدپاشی به مخاطبان اطلاعات دهند اظهار داشت: طبیعی است که سینما و تلویزیون و کلا مدیوم تصویر قادرند در این زمینه به شدت به کمک آیند. حتی از طریق مستندسازی هم میتوان عمق آسیبهای برآمده از چنین مساله ای را نشان داد تا مخاطبان آگاهتر شوند.

وی ادامه داد: اسیدپاشی یک عمل خشن و در حد قتل است و خشونتی که این عمل در خود دارد آن قدر زیاد است که مطمئنا به تصویرگری آثاری تلخ می انجامد.

باید قاطع باشیم و موضع گیری مان درست باشد

کارگردانی که در "رسم عاشق کشی" یکی از زیباترین و در عین حال تراژیک ترین عاشقانه های سینمای ایران را به تصویر کشید با تاکید بر اینکه پرداخت سینمایی به موضوعی چون اسیدپاشی نیازمند صراحت است بیان داشت: اگر بخواهیم درام اثرگذاری در این رابطه خلق شود نمیتوان محافظه کاری کرد. حتما باید قاطع حرف بزنیم و موضع گیری درستی داشته باشیم تا حاصل کارمان ابتر نماند.

خسرو معصومی افزود: ساخت آثار اجتماعی با محوریت نمایش آسیبهای برآمده از اسیدپاشی نیاز به همراهی مسئولان سینمایی دارد.

وی افزود: از آن طرف شما باید منطبق با پرونده های جنایی که در این رابطه وجود دارد مستندات خود را تصویری کنی و در نتیجه باید به علت این اتفاق نیز به صورت رئالیستی اشاره کنی.

معصومی در پایان گفته های خویش با بیان اینکه آسیب شناسی تصویری اسیدپاشی نیاز دارد به اینکه مدیران سینما و تلویزیون محافظه کاری را کنار بگذارند خاطرنشان ساخت: ما باید یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران. مدیران اگر واقعا دوست دارند در این مسیر آگاهی بخشی کنند رک و راست شرایط را فراهم کنند تا فیلمسازان دلسوز با آثارشان از پلیدی چنین پدیده هایی به مخاطبان بگویند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *