رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تقاضا برای اجاره مسکن در تهران افزایش یافته است

9:44 - 04 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۶۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن تهران، از افزایش تقاضا برای اجرای واحدهای مسکونی در تهران خبر داد و اعلام کرد: به دلیل کاهش قدرت خرید طی سال جاری شاهد افزایش 40 درصدی تقاضا برای اجاره واحدهای مسکونی در تهران بودیم.

: عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن تهران، از افزایش تقاضا برای اجرای واحدهای مسکونی در تهران خبر داد و اعلام کرد: به دلیل کاهش قدرت خرید طی سال جاری شاهد افزایش 40 درصدی تقاضا برای اجاره واحدهای مسکونی در تهران بودیم.

ایرج رهبر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، یکی از دلایل عمده افزایش تقاضا برای اجاره واحدهای مسکونی را در تهران، کاهش قدرت خرید مردم اعلام کرد و گفت: عدم تقاضا برای خرید مسکن موجب شده است که هم اکنون این بازار دچار رکود در خرید و فروش شود.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان، در ادامه با اشاره به کاهش ساخت و ساز مسکن در پی رکود در این بازار عنوان کرد: در حال حاضر بخش خصوصی در مناطقی از تهران برای ساخت مسکن اقدام می کند که قدرت خرید مردم پایین باشد.

وی میانگین قیمت مسکن را در مناطق شمالی و جنوبی تهران 4.5 تا 10 میلیون تومان اعلام کرد: به دلیل افزایش بی رویه قیمت مسکن هم اکنون تقاضا برای خرید واحدهای 50 تا 60 متری در تهران افزایش یافته است.

رهبر با بیان اینکه قیمت زمین در مناطق مختلف تهران متفاوت است، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هر مالکی زمین خود را به هر قیمتی نفروشد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان بهترین راه کنترل قیمت زمین در مناطق مختلف شهر را افزایش ساخت و سازها برای متعادل‌سازی قیمت عنوان کرد و گفت: هنگامی که ساخت و سازها افزایش یابد قیمت‌ها نیز به تناسب متعادل می‌شوند.

به گفته رهبر، هنگامی که انبوه‌سازی و ساخت مسکن به تعداد زیاد صورت گیرد ‌هزینه‌ها کمتر و قیمت‌ها سرشکن می‌شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *