رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ائتلاف کنونی علیه تروریسم از کارایی لازم برخوردار نیست

19:00 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۷۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ائتلاف کنونی علیه تروریسم از کارایی لازم برخوردار نیست،‌ گفت: برخی کشورهای عضو این ائتلاف یک دست‌شان در ائتلاف و دست دیگرشان با تروریسم‌هاست.

: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ائتلاف کنونی علیه تروریسم از کارایی لازم برخوردار نیست،‌ گفت: برخی کشورهای عضو این ائتلاف یک دست‌شان در ائتلاف و دست دیگرشان با تروریسم‌هاست.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس امروز شنبه با جاثلیق آرام اول رهبر مذهبی کلیسای حواری حوزه سیلیسی لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن تقدیر از نقش مثبت جامعه ارامنه ایران طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در طول دوران جنگ تحمیلی گفت: جامعه ارامنه در ایران همواره مورد احترام بوده و مناسبات بسیار صمیمی و دوستانه‌ای میان اکثریت مسلمانان و جامعه ارامنه در ایران وجود داشته و دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به تحولات منطقه، تقویت جریان‌های تندروی تروریستی توسط قدرت‌های جهانی را مشکل بزرگ کنونی در منطقه خواند و گفت: گروه‌های تروریستی برای همه پیروان ادیان الهی در منطقه مشکلات فراوانی ایجاد کرده‌اند و به هیچ کدام از آن‌ها رحم نخواهند کرد.

لاریجانی تروریسم را آتشی خواند که تمام ملت‌ها و پیروان ادیان الهی را تهدید می‌کند و افزود: برخورد تاکتیکی قدرت‌های جهانی با پدیده شوم تروریستی موجب تقویت آن شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ائتلاف کنونی علیه تروریسم از کارایی لازم برخوردار نیست،‌ تصریح کرد: برخی کشورهای عضو این ائتلاف یک دست‌شان در ائتلاف و دست دیگرشان با تروریسم‌هاست و این کشورها اراده و صداقت لازم را برای برخورد با تروریسم ندارند.

لاریجانی شرایط کنونی در منطقه را خطری علیه امنیت،‌ پیشرفت و آرامش همه کشورها و ملت‌های منطقه و به نفع رژیم اشغالگر قدس دانست.

جاثلیق آرام اول، رهبر مذهبی کلیسای حواری ارامنه سیلیسی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جامعه ارامنه گفت: ارامنه در ایران از آزادی فراوانی برخوردارند و دارای پیشینه طولانی از مناسبات نزدیک با اکثریت جامعه مسلمانان ایرانی هستند.

وی تروریسم را نگرانی اصلی همه ملت‌ها و مصیبتی جهانی دانست و افزود: جریان‌های تروریستی از ادیان الهی سوءاستفاده می‌کنند.

وی همچنین نقش ایران را در مقابله با حرکت‌های تروریستی درمنطقه به ویژه سوریه،‌ عراق و لبنان بسیار مهم و موثر خواند و گفت: همه کشورها و دولت‌ها به نقش با اهمیت و سازنده ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه اذعان دارند.

رهبر مذهبی کلیسای حواری ارامنه حوزه سیلیسی،‌ از نقش برخی کشورها در تربیت گروه‌های تروریستی در منطقه طی سال‌های اخیر انتقاد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *