تایید اصلاح اساسنامه شرکت‌های صید صنعتی منطقه آزاد چابهار و سرمایه‌گذاری و توسعه قشم

18:56 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۷۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: شورای نگهبان اصلاح اساسنامه شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

: شورای نگهبان اصلاح اساسنامه شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.


به گزارش به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، اصلاح اساسنامه شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و ششم شهریور ماه یک‌هزار و سیصد و نود و سه به تصویب هیأت وزیران رسیده است؛ در جلسه مورخ 1393/07/30 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

* تایید اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم

اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و ششم شهریور ماه یکهزار و سیصد و نود و سه به تصویب هیأت وزیران رسیده است؛ در جلسه مورخ 1393/07/30 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

* نظر شورای نگهبان درباره طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ شانزدهم مهر ماه یکهزار و سیصد و نود و سه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1393/07/30 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

- علی رغم حذف تبصره 1 ماده 5، مغایرت ماده مذکور با اصل 75 قانون اساسی کماکان به قوت خود باقی است.

تذکر:

- با توجه به اصلاحی که در ماده 5 به عمل آمده است عبارت «بیست درصد (20%)» در تبصره 4 ماده 5، نیاز به اصلاح عبارتی دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *