بررسی ایجاد بیمارستان‌های زنجیره‌ای در مجلس

17:23 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۶۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی طرح ایجاد بیمارستان‌های زنجیره‌ای توسط نمایندگان مردم در خانه ملت در نیمه دوم آبان‌ خبر داد و گفت: این کمیسیون در تلاش است تا در جریان نقاط قوت و ضعف این طرح قرار گیرد و بتواند نظارت‌های لازم را بر روند اجرای آن داشته باشد.

: نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ایجاد بیمارستان‌های زنجیره‌ای توسط نمایندگان مردم در خانه ملت در نیمه دوم آبان‌ خبر داد و گفت: این کمیسیون در تلاش است تا در جریان نقاط قوت و ضعف این طرح قرار گیرد و بتواند نظارت‌های لازم را بر روند اجرای آن داشته باشد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره بیمارستان‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: دراین زمینه وزارت بهداشت با مشارکت بخش خصوصی اقدام به ساخت چنین مراکز درمانی کرده است. براین اساس نیمه دوم آبان با حضور معاونان و کارشناسان این وزارتخانه طرح مورد نظر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت در تلاش است تا در جریان نقاط قوت و ضعف این طرح قرار گیرد و بتواند نظارت‌های لازم را بر روند اجرای آن داشته باشد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با این مطلب که در حال حاضر با کمبود چندین هزار تخت بیمارستانی و فرسوده بودن بسیاری از آن‌ها مواجه هستیم، افزود: متاسفانه رفع این معضلات هزینه زیادی برای حوزه سلامت دارد. در این زمینه با بخش خصوص قرارداد هایی منعقد شده است. در حقیقت قرار است تا بخش خصوصی تخت‌هایی را در مراکز دولتی ایجاد کند.

به گفته رستمیان، بسیاری از نمایندگان معتقدند که این طرح ابتدا باید به صورت پایلوت در برخی شهرهای بزرگ اجرا شود تا نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *