تمدید فرصت پرداخت جریمه غیبت سربازی تا پایان سال/ثبت‌نام 325 هزار نفر در مرحله اول و دوم

15:30 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۵۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال در مرحله اول و دوم طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، حدود 325 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

سردار سیدحمید صدرالسادات در گفت وگو با خبرنگار انتظامی میزان درباره فرصت پرداخت جریمه برای مشمولان مرحله اول طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی اظهار کرد: فرصت مرحله دوم نام نویسی و پرداخت جریمه مرحله اول این طرح تا پایان دی ماه بوده  و بر این اساس تا زمانیکه مشمولان مرحله دوم این طرح تعیین تکلیف شوند، مشمولان مرحله اول تا پایان سال می‌توانند جرائم خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان مرحله اول این طرح که تا کنون مبالغ جرائم خود را پرداخت نکرده‌اند، حتما به دفاتر پلیس +10 مراجعه تا نام‌نویسی قبلی خود را فعال کرده تا به معنای انصراف آنها تلقی نشود.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که به دفاتر پلیس +10 مراجعه نکنند، به معنای انصراف آنها از این طرح تلقی می‌شود و برگه اعزام به خدمت برای آنها ارسال خواهد شد.

صدرالسادات با بیان اینکه در مرحله اول این طرح 287 هزار نفر ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 170 هزار نفر جریمه خود را پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، 40 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: امسال در مرحله اول و دوم طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، حدود 325 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس وظیفه عمومی ناجا در رابطه با طرح جدید دولت مبنی بر کاهش مدت زمان غیبت سربازی از 8 سال به 5 سال،گفت: طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی برای افرادی که 5 سال از خدمت سربازی آن ها گذشته است، توسط دولت پیشنهاد داده شده که ستاد کل نیروهای مسلح با این طرح مخالفت کرده و هنوز این طرح به مرحله تصویب نرسیده است.

سردار صدرالسادات با بیان اینکه در طرح پرداخت غیبت سربازی که امسال صورت گرفت، تنها افرادی که تا پایان سال 94 ،هشت سال غیبت داشته‌اند، ثبت نام کرده اند، مطرح کرد: مبالغ جریمه پایه غیبت سربازی برای هشت سال برای دارندگان مدرک زیردیپلم 10 میلیون تومان، مدرک دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکتری غیر پزشکی 35 میلیون تومان، دکتری پزشکی 40 و مدرک دکتری تخصصی و بالاتر 50 میلیون تومان تعیین شده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: برای هر سال افزایش غیبت بیشتر از هشت سال، 10 درصد به جریمه پایه اضافه می شود. البته افراد متاهل پنج درصد و نیز به ازای هر فرزند از پنج درصد دیگر تخفیف برخوردار می شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *