سیستان و بلوچستان در نرخ بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و بیسوادی جزو بدترین‌ها

14:50 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف از جمله نرخ بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و بی سوادی جزو اولین ها یا بدترین ها در بین استان های کشور است.

: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف از جمله نرخ بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و بی سوادی جزو اولین ها در بین استان های کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محمد سعید اربابی امروز (شنبه) در همایش توسعه و عدالت آموزشی، افزود: سیستان و بلوچستان کمترین نرخ رشد اقتصادی کشور را دارد که کمتر از میانگین کشوری است و در نرخ آموزشی نیز به همین گونه ای است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان 11 درصد مساحت کشور و 2 میلیون جمعیت و با جمعیت دانش آموزی 564 هزار نفر است، اضافه کرد: زیر 10 درصد بودجه عمومی کشور برای آموزش و پرورش است و 98 برای پرداخت حقوق است.

اربابی افزود: سهم سیستان و بلوچستان از درآمد کشور بسیار اندک است و این استان اکنون بالاترین نرخ بی سواد یعنی 28 درصد، بالاترین نرخ بیکاری، بالاترین نرخ فقر که رتبه31 بین استان های کشور را دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان از جمله استان هایی است که ظرفیت های خوبی دارد و می توان این استان را آباد کرد.

نماینده ایرانشهر در مجلس تصریح کرد: بیش از 90 درصد از گروه های شرور در استان بی سواد هستند. بی سوادی و بیکاری تهدیدی برای امنیت ملی کشور محسوب می شود و رفع آن نیازمند عزم ملی است.

وی افزود: به طور کلی استان سیستان و بلوچستان 8 هزار و 871 نیرو در حوزه آموزش و پرورش کم دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *