رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیرعلوم وارد بازی‌های سیاسی‌ نشود/ صلاحیت علمی ملاک انتخاب مدیران وزارت علوم باشد

14:08 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۲۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان : عضو هیأت رییسه مجلس تاکید کرد: وزیر علوم باید از ورود به بازی های سیاسی اجتناب کند و ملاک انتخاب مدیران این وزارتخانه را بر مبنای صلاحیت علمی افراد بگذارد.

: عضو هیأت رییسه مجلس تاکید کرد: وزیر علوم باید از ورود به بازی های سیاسی اجتناب کند و ملاک انتخاب مدیران این وزارتخانه را بر مبنای صلاحیت علمی افراد بگذارد.

علیرضا منادی سپیدان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان، در پاسخ به این سئوال که مبنای اقدامات و انتخاب مدیران در وزارت علوم باید بر چه اساسی استوار باشد؟ اظهار کرد: در گام نخست سکان دار وزرات علوم، تحقیقات فناوری باید برای انتخاب مدیران و همکاران خود در این وزارتخانه صلاحیت علمی افراد را در نظر بگیرد.

وی افزود: وزیر باید با جلوگیری از روال پیشین وزارت علوم از ورود این وزارتخانه به بازی های سیاسی جلوگیری کند و فعالیت در عرصه علم و دانش را به مهمترین اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه محل تولید علم است، گفت: دانشجویان  و اساتید مطالبات علمی بسیاری از وزیر علوم دارند و کاری به تنش‌های سیاسی در این وزارتخانه ندارند، به همین علت ایشان باید با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری؛ شاخص علمی کشور را افزایش دهند.

منادی سپیدان در پایان با بیان اینکه متعهدبودن وزیر علوم نسبت به ولایت فقیه امری واجب است، خاطر نشان کرد: وزیر باید 2 خصیصه ولایت مداری و صلاحیت علمی را در انتخاب مدیران وزارت علوم در نظر داشته باشد.

به گزارش میزان، محمد فرهادی در جریان جلسه رأی اعتماد مجلس که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، متعهد شد که مدیران وزارت علوم را با مشورت مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی از بین افراد کارآمد و بدون حاشیه سیاسی انتخاب کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *