جذب سرمایه در صنعت خودرو/ راهی جز تعامل با خودروسازان بزرگ دنیا نداریم

14:06 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو سیاست‌گذاری صنعت خودروی ایران گفت: دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران دهم آذرماه سالجاری با حضور تمامی خودروسازان، قطعه‌سازان داخلی و 30 کشور فعال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی در برج میلاد برگزار می‌شود‌.

: عضو سیاست‌گذاری صنعت خودروی ایران گفت: دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران دهم آذرماه سالجاری با حضور تمامی خودروسازان، قطعه‌سازان داخلی و 30 کشور فعال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی در برج میلاد برگزار می‌شود‌.

به گزارش میزان، «ساسان قربانی» با اعلام این خبر، افزود: در این همایش محورهایی نظیر: به نمایش گذاشتن سمت و سوی خودروی کشورمان، ارائه آخرین قوانین و مقررات موجود در انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت خودرو، معرفی برنامه‌های راهبردی صنعت خودروی کشور و شرایط جاری حاکم بر آن و در نهایت جلب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی دنبال می‌شود.

به گفته قربانی، در این همایش شرکت‌های صاحب‌نام خارجی در صنعت خودرو با حضور خود در این همایش تجربیات و راهکارهای عملی موفقیت خود را در این صنعت طی سخنرانی‌های تدارک شده اعلام خواهند نمود.

وی در ادامه یادآور شد: در این میان انجمن‌ها و نهادهای بین‌المللی مرتبط با صنعت خودرو و قطعه‌سازی با مطرح نمودن نیازهای مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران مطرح نموده و چالش‌های موجود بررسی خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو در ادامه تصریح کرد: هیچ منعی برای حضور شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در دنیا برای حضور در این همایش بین‌المللی وجود نداشته به طوری که ما شاهد حضور تمامی شرکت‌های خارجی نظیر آلمانی، کره‌ جنوبی، چینی، آمریکایی و سایر کشورهای مطرح در صنعت خودروسازی را پذیرا خواهیم بود.

دبیر دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با استفاده از تجربیات نخستین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو در صدد می‌باشیم تا موارد ضعف گذشته را برطرف نماییم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان این کنفرانس یک روزه است، یادآور شد: همزمان با این همایش طی روزهای 8 ، 9 و 10 آذرماه نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شده و با این همزمانی انجام پاره‌ای از مذاکرات برای شرکت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی کشورمان صورت می‌گیرد.

قربانی در ادامه گفت: در این همایش ما با ارائه کردن ظرفیت‌های تولیدی کشور خودمان در صدد هستیم تا برای جلب و جذب هر چه بیشتر سرمایه و تجربیات کشورهای مطرح خارجی در صنعت خودروی کشورمان استفاده کنیم.

قربانی در ادامه یادآور شد: از طی سال گذشته تاکنون رشد تولید خودرو در کشورمان فزاینده بوده و به بیش از 70 درصد رسیده است و این موضوع نویدبخش انجام مذاکرات با تعدادی از کشورهای مطرح خارجی برای افزایش کیفیت و تولید خودروی داخلی کشورمان تلقی می‌شود.

وی گفت: صنعت و تولید به ارتباطاتی نظیر برگزاری همایش‌ها، آموزش و نمایشگاهها که جملگی سرمایه‌گذاری بلندمدت تلقی می‌شوند زنده است.

قربانی در ادامه گفت: تاکنون بیش از 500 دعوتنامه به کشورهای مختلف اعم از خودروساز و قطعه‌ساز برای شرکت در همایش یاد شده اظهار شده و علاوه بر اینها 30 کشور قطعه‌سازی از کشور فرانسه به طور جداگانه در این همایش حضور فعالانه خواهند داشت.

قربانی در ادامه یادآور شد: برای تعدیل قیمت خودرو، افزایش کیفیت، بهینه‌نمودن خدمات پس از فروش، تنوع محصول و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا چاره‌ای جز تعامل با شرکت‌های صاحب نام خارجی از طریق برگزاری چنین همایش‌هایی نداریم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *