نگاه مترقی جهان اسلام به حقوق بشر

14:05 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در دیدار با نایب رئیس اتحادیه وکلای عرب گفت: نگاه اسلام به انسان و حقوق انسان بسیار مترقی و پیشرفته تر از رویکرد غرب و اومانیستی به حقوق بشر است.

: معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر در دیدار با نایب رئیس اتحادیه وکلای عرب گفت: نگاه اسلام به انسان و حقوق انسان، بسیار مترقی و پیشرفته تر از رویکرد غرب و اومانیستی به حقوق بشر است.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی در دیدار سمیح برکات خریس، نائب رئیس اتحادیه وکلای عرب و رئیس اتحادیه وکلای اردن و هیأت همراه ضمن تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر، اظهار کرد: دین مبین اسلام بر کرامت انسانی تأکید بسیاری دارد و بسیاری از حقوق به صورت ذاتی برای انسان وجود دارد و این در حالی است که پدیده حقوق بشر به معنای نوین آن پس از کشته شدن ده‌ها میلیون نفر بعد از دو جنگ جهانی شکل گرفت.


غریب آبادی  ایران را بزرگ‌ترین دموکراسی منطقه خواند و با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای کشور در حوزه حقوق بشر، استفاده از این مفهوم متعالی به عنوان ابزار سیاسی و عدم رعایت حقوق بشر توسط مدعیان را چالش جدی در این حوزه برشمرد.


معاون دبیر ستاد حقوق بشر همچنین تأکید کرد حقوق بشر فقط حقوق سیاسی نیست و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حقوق بشر بسیار مهم‌ هستند، ولی از سوی کشورهای مدعی به صورت عمدی مورد غفلت قرار می‌گیرد.


سمیح برکات خریس نیز در این دیدار با اشاره به اصول متعالی دین مبین اسلام در حوزه حقوق بشر و توجه جدی آن به این مقوله، از رویکرد دوگانه نسبت به موضوع حقوق بشر انتقاد کرد و اظهار کرد: برخی کشورها فقط در برابر رسانه‌ها از حقوق بشر دفاع می‌کنند ولی در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.


نائب رئیس اتحادیه وکلای عرب با اشاره به اقدامات برخی گروه‌های تروریستی در منطقه اظهار داشت: هدف آنان ضربه زدن به اسلام است و این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *