لزوم بازنگری در تعرفه‌‌های آب و برق/ طرح باروری ابرها در سال جاری اجرا می‌شود

13:00 - 03 آبان 1393
کد خبر: ۱۲۵۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: وزیر نیرو اعلام کرد: میثاق‌نامه‌ای در صنعت برق تدوین شده است تا میزان تلفات شبکه طی یک سال آینده به زیر 10 درصد برسد که این امر موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

: وزیر نیرو اعلام کرد: میثاق‌نامه‌ای در صنعت برق تدوین شده است تا میزان تلفات شبکه طی یک سال آینده به زیر 10 درصد برسد که این امر موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

به‌گزارش ، حمید چیت‌چیان در حاشیه چهاردهمین همایش سالانه مدیران ارشد صنعت آب و برق در محل پژوهشگاه نیرو، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا بازده تاسیسات موجود به حداکثر برسد، گفت: با انعقاد قرارداد برای احداث هشت‌هزار مگاوات بخش بخار نیروگاه گازی، تلاش می‌کنیم بدون مصرف سوخت و فقط با استفاده از حرارت بتوانیم برق را تولید کنیم تا به کاهش هزینه‌ها کمک شود.

وی ادامه داد: همچنین میثاق‌نامه‌ای در صنعت برق تدوین شده است تا میزان تلفات شبکه طی یک سال آینده به زیر 10 درصد برسد که این امر موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش بازده و کاهش تلفات نمی‌تواند تمام هزینه‌های صنعت آب و برق را تامین کند، گفت: با اتخاذ سیاست‌های اصلاح تعرفه و کاهش مصرف آب و برق تلاش می‌کنیم به صنعت آب و برق کمک کنیم.

چیت‌چیان درباره کمک‌های دولت برای پرداخت بدهی‌های صنعت آب و برق در بودجه 94، گفت: در قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 و در قانون برنامه پنجم توسعه، قانون‌گذار حکم کرده است تا درصورتی که دولت محصول‌های یک بنگاه اقتصادی را پایین‌تر از قیمت تمام‌شده عرضه می‌کند، مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند.

وزیر نیرو ادامه داد: متاسفانه در بودجه‌های سال‌های گذشته این مسئله مغفول واقع شده است و امسال با دستور خوبی که معاون اول رییس‌جمهوری صادر کرده است، امیدواریم پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرد.

چیت‌چیان درباره اجرای باروری ابرها نیز گفت: باروری ابرها از برنامه‌های جاری ما است که امسال با سرعت و شدت بیشتر انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *