نیمی از جمعیت کشور اضافه وزن دارند

11:24 - 14 تير 1393
کد خبر: ۱۲۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به تغییر شیوه زندگی و شیوع روزافزون چاقی در جهان، گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی افراد جامعه محسوب می‌شود.

: دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با اشاره به تغییر شیوه زندگی و شیوع روزافزون چاقی در جهان گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی افراد جامعه محسوب می‌شود

به گزارش محمد هاشمی با اشاره به برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم که سی ام مهرماه تا دوم آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، اظهار کرد: اختلالات متابولیسمی، پوکی استخوان، چاقی، اختلالات تیروئید، دیابت، چربی خون، اختلالات غده هیپوفیز و بیماری‌‌های غدد فوق کلیوی از جمله محورهای اصلی این کنگره خواهند بود.

وی در ادامه به یکی دیگر از محورهای مهم برگزاری این کنگره اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که این امر زنگ هشداری برای سلامتی محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم ادامه داد: معضل چاقی و تبعات ناشی از می‌تواند بار مالی سنگینی بر دوش اقتصاد کشور تحمیل کند و نسل ناسالمی را پرورش دهد.

هاشمی، مهمترین راه مبارزه با چاقی را پیشگیری از بروز آن دانست و تاکید کرد: باید زمینه‌های مساعدکننده افزایش وزن و چاقی را تحت کنترل درآورد. بی تحرکی و پرخوری از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی تاثیرگذار در بروزچاقی بوده همچنین مصرف موادغذایی پرکالری نظیر فست‌فودها در بروز چاقی اثرگذار هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *